Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

min lillle guttt sitter helt fint uten støtte på gulvet..men husker at jeg har hørt noe om at det ikke er bra å la de sitte før de kan sette seg opp selv..? tuller jeg nå..eller er det noe i det..han er 8 mnd og sitter i barnestol ved bordet også..noen som vet..?? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det er visst ikke noe særlig å sette de opp på gulvet før de klarer å sitte selv.

Men, å sitte i stol ved måltider og slik, er greit. Har jeg blitt fortalt:)

Skrevet

de skal helst ikke sitte uten at de setter seg selv nei. Men alt med måte da. Jeg føler det er naturlig å la de sitte i barnestol sammen med resten av familien når de er så store.

Min personlige mening er at mange barn hopper over krabbestadiet fordi de blir satt opp for tidlig. Mange jumper seg frem på rompa istedet.

Men det er bare min teori da, og gjelder jo ikke alle.

Skrevet

Så på god morgen Norge i forrige uke og da sa hun som vistnok har greie på slike ting... I Norge setter vi ikke barna våre opp før de selv setter seg opp, og det mener vi er riktig, men i andre land anbefaler de å trene på og sitte.... Så hva som er riktig eller galt tror jeg varrierer litt med tiden :-)

Skrevet

Jeg lurer også på dette for tiden,vanskelig å avgjøre når de lærde strides...det gjør de visst om alt fra fødselsmetode til barnestell.....stønn!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...