Gå til innhold

Åååååå....jeg blir så syk av misunnelse av å lese innleggene deres;o)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gravid, 21 uker...og gleder meg så sykt til lillegutt kommer. Skjer i begynnelsen av oktober, men har forlengst startet å lese litteratur om babystell, utstyr m.v siden jeg er førstegangsfødende. Det virker så utrolig kos med små bebiser, ikke minst barn i seg selv, at jeg vet ikke hvordan jeg skal klære å holde ut til termin...

Noen som var like utålmodige som meg da de gikk gravid? Har hørt så mang en gang at "nyt tiden nå som du har allverdens tid på deg selv"...men det er en fattig trøst.

Bør jeg nevne at dette er et svært etterlengtet barn for mannen min og meg? Hehe..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De som sier du skal nyte svangerskapet har HELT rett... for jammen blir det livat etterpå! Hehe...

Lykke til!

Skrevet

Ja, det er bare å glede seg :-)

Synes tiden gikk veldig så seint som da jeg gikk gravid, ja, spesielt 1. trimenster. Men nå er du jo over halvveis! Og så er det jo snart sommer, og du skal kanskje ha litt ferie sånn at tiden går litt fortere. Lykke til!

Skrevet

Gratulerer, så koselig :) Selv om det å ha en liten en medfører innskrenket frihet, nattevåk, grining, bæsj og snørr (for å nevne noe), så gir det også de beste opplevelsene jeg har hatt noen gang. Smilet til lillegutt når vi våkner om morgenen, de myke hendene hans, de gode runde lårene og når han "skravler" og skråler av full hals. Her om dagen tok han sine første skritt og det var bare helt fantastisk! Du gleder deg med rette, for det er verdens beste ting å være mamma!

Skrevet

Ja, jeg var akkurat like utålmodig som deg, BEGGE gangene:) Og du kan glede deg. Det er det beste som har skjedd meg, selv det ikke er like kos og moro alltid:)

Skrevet

Jeg storkoste meg med å gå gravid...savner det faktisk. Men det er jo sikkert fordi det gikk helt smertefritt (nesten da).

Men ja, sov lenge mens du kan, treff venner mens du kan, og alt annet du har lyst på, for selv om det er kos å gå hjemme med liten bebis, så er det som man er i en boble - alt handler om den lille, og du "glemmer" nesten det du hadde før du fødte. Kanskje ikke så ille, men jeg vet at jeg har vært dårlig på å komme meg ut å treffe venner - rett og slett være sosial. Nå er snuppa 7 1/2 mnd, og er blitt litt bedre, men trives veldig godt hjemme. Er fortsatt ganske sliten om dagen. Men har to barselgrupper da, og de er gode å ha. Sosialt samtidig som man har barnet med seg, og kan prate masse om de små :-)

Lykke til, og kos deg kjempemasse fremover! Det er et lite mirakel som kommer :-)

Skrevet

hmm...kjenner meg så igjen i det du skriver!

Jeg fikk min førstefødte i oktober i fjor..en nydelig liten jente:-)

MEN angrer så møkken på at jeg ikke koset meg mer i svangerkskapet og sov leeeeeenge...for når babyen kommer blir det andre boller!!

kansje ikke i begynnelsen men når de begynner å krybe etc...då er det traveeeeelt!!!!

Skrevet

Ikke rart at du gleder deg =) Å få barn er virkelig det mest fantastiske jeg har opplevd ihvertfall. Fødte en jente i oktober i fjor. Jeg syns også at graviditeten noen ganger varte og varte, men man må jo huske på at 9 måneder er jo nesten et helt år... Ikke rart man er fødeklar når terminen nærmer seg. Når barnet er født vil du nok som mange andre oppleve at tiden går så alt for fort.

Lykket til videre i svangerskapet og ikke minst i oktober =)

Skrevet

Gled deg! Det er fantastisk å bli mor.

Bruk tiden til å lese, drømme og snakke med det lille barnet ditt. :)

Skrevet

Mitt beste tips;

Ta det med ro, ellers blir svangerskapet helt urolig langt!! Og sørg for å sove masse når fødsel nærmer seg, det kan bli lite av det når fødsel foregår og i tiden etterpå-

Husk at nå er du babyens rugekasse. At du tar vare på deg selv, kommer babyen til gode. Han bor inne i magen din og merker hvordan du har det; om du er glad, stressa eller lei deg.

Jeg husker også at jeg var veldig utålmodig når jeg var førstegangs. En finner mer roen som andregangs hehe.

Skrevet

Skjønner godt at du er utålmodig. Jeg var også det. spes på slutten . 'Kunne ikke vente på å møte lillejenta vår. Jeg storkosa meg i sv.skapet og råder deg til å prøve å gjøre det samme. Sov MASSE!!! Det kommer en tid med amming, stell og nattevåk +++. Det er utrolig krevende, men såååååååååå verdt det:) Dette var ei svært etterlengtet jente da vi prøvde lenge på å bli gravide. Sier bare du må ta vare på deg selv og mannen din og kos dere med sv.skapet og det som skal skje.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...