Gå til innhold

8 mnd og ammeslutt??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten vår er nå blitt 8 mnd og i det siste så er han virkelig ikke interressert i pupp lenger :o(

Nå pupper vi kun en gang om morgenen, på dagen vrir han seg unna og bare vil ikke ha.

Han spiser godt og drikker vann, så han får nok i seg den næringen han trenger men jeg hadde jo tenkt å puppe til han var 1 år ca,

men han har visst sin egen mening om det..

Bør jeg pumpe meg og gi han på flaske, eller er det greit nok med den melka som er i grøten? Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er det jo ikke noe fast svar på...Hvis han ikke vil ha, er det ikke noe å gjøre med det. Hvis du velger / orker å pumpe å se om han vil ha på flaske, så er jo det kjempebra. Jeg tror ikke jeg ville pumpet når han er såpass stor,men det må du jo velge selv.

Skrevet

Hvis du orker å pumpe/får det til, er det sikkert det aller beste. Jeg kombinerer nå, litt amming og resten mme (manglende interesser fra henne + lite melk = negativ spiral..). Ammingen blir det ikke så mye melk av, men fremdeles masse fine antistoffer, de konsentreres når melkemengden minker:) Hvis du ikke gir noe mm, kun grøt, er nok dette litt for lite melk, melk er jo fremdeles svært viktig. Vet ikke eksakt mengde, men mener å huske 4-5dl pr dag?

Skrevet

VI har det helt likt her også... Vil ikke ha mer enn på morgenen. Litt trist synes jeg. Har vært innom legen i dag og fått resept på ammespray . tenkte å pumpe meg, men har slitt med å få ut melk. Nå vet jeg nesten ikke om jeg orker det. Kjenner at det blir så mye styr. Gutten min spiser grøt 3 ganger om dagen + middag og litt frukt, så han får jo mer enn nok mat. Skal være glad for det har jeg skjønt!!

HVor mye grøt spiser spiser dere?? Kan du ikke sjekke med HS om du er usikker?

Skrevet

HS sa til meg at jeg må gi min (7,5mnd) mme nå når han ikke vil ha puppen mer,frem til han blir ett år,selv om han spiser grøt,frukt etc...Var faktisk ikke klar over det jeg..

Skrevet

Det er pga. kalsium.Trenger det for utviklingen av benbygningen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...