catine Skrevet 29. mai 2007 #1 Skrevet 29. mai 2007 Ser at noen her lurer på hva ulike ting er i fødejournalen. Jeg har ikke fått den en gang... Er det noe dere får eller går igjen med legen,, eller hvordan virker det? Visste egentlig ikke at det fantes engang...
jippii Skrevet 29. mai 2007 #2 Skrevet 29. mai 2007 jeg har ikke fått min, men den dagen jeg skulle reise fra sykehuset, hadde jeg slik avreisesamtale, og da fortalte hun jeg snakket med da noe av det som stod i fødselsjournalen min. Du har fullt krav på å både se og lese journalen din. det er bare å dra på fødestuen/fødselsavd.du fødte på, så skal du kunn epå kopi av journalen.
Gjest Skrevet 29. mai 2007 #3 Skrevet 29. mai 2007 Man må selv bestille/be om å få journalen sin. (tror til og med det koster 50 kr på mitt sykehus) Ring sykehuset, si du ønsker kopi av din fødselsjournal og spør når du kan hente den. Den må hentes på Journalarkivet... (SBHF i allefall)
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2007 #4 Skrevet 29. mai 2007 Jeg sendte bare brev til sykehuset jeg fødte på og sa at jeg gjerne ville ha fødselsjournalen sendt hjem til meg. Det fikk jeg sammen med en giro på 70 kr. Syns det er veldig greit og ha den, for jeg husker ikke stort fra fødselen=/
rødhette* Skrevet 29. mai 2007 #5 Skrevet 29. mai 2007 En kopi av epikrisen (?) fikk jeg gratis da jeg ba om det på hjemreisesamtalen. Sendte en mail til sykehuset og ba om å få tilsendt en kopi av journalen min. Fikk den tilsendt sammen med en faktura på 70 kr.
Maisie Skrevet 29. mai 2007 #6 Skrevet 29. mai 2007 Epikrisen - er det det arket hvor de fyller ut ting som når du ringte, når du kom, hvor lenge det var mellom riene, når babyen ble født, og alt det der? Hva står i fødejournalen?
rødhette* Skrevet 29. mai 2007 #7 Skrevet 29. mai 2007 Den jeg mener iallfall. Tror det heter epikrise. Nå vet ikke jeg hva som står i en vanlig (føde)journal, men jeg tok hasteks. Fikk penicillin fordi jeg hadde hatt omgangssyke samme dag, og reagerte på penicillinen. Måtte derfor tilbake til sykehuset. Så alt det står der også. Så det er ikke en ren fødejournal jeg har utskrift av, har utskrift av hele journalen min.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå