Gå til innhold

Det er vel fåtallet som kan svare på dette, iogmed at det er et prøverørssvangerskap. Men jeg prøver alikevel:-(


Lilly 79

Anbefalte innlegg

Jeg er veldig nygravid, iflg. innsettingsato er jeg bare 4 uker på vei.

Før jeg forteller min historie, lurer jeg på om noen her har blødd en mens eller en annen blødning på IKM, altså når de netopp hadde testet positivt?

-Ja, her fisker jeg etter håp!

 

Jeg testet positivt på lørdag, RD 10. Krysset var like blått på begge linjer.

Samme dag, fikk jeg en del brune crinoneklumper, som ei beskrev det her inne, lignet kaffegrums.

På kvelden dagen etter, RD 11, begynte blødningene. Ikke like mye som ved vanlig mens, men nesten.

Stoppet opp litt i går på RD 12, men i dag har det kommet litt til.

Har jeg mistet nå? Satte inn bare ett egg, og jeg ble jo så glad!

Testet på nytt igjen i dag på RD 13, ikke morgenurin, og det er fremdeles positivt.

 

Har vært å tatt bp i dag, men får ikke vite noe før om ca 4 dager, fikk jeg beskjed om. Fikk ikke komme inn til legen engang, hun sa de måtte sile hva som var akutt eller ikke.

Jeg er så kjempelei meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg aner dessverre ingenting om prøverørssvangerskap generelt, men vet at min søster hadde blødninger som tilsvarte vanlig mens i de tre første mnd. av sitt svangerskap. Flere andre bekjente har også hatt div. blødninger under svangerskap, og det har likevel gått bra. Jeg regner med at du kjenner til muligheten for SA/MA siden du nå prøver ass. befruktning, så jeg trenger vel ikke gå nærmere inn på det. Når det gjelder den nye graviditetstesten du tok så kan det ha blitt positiv selv om du har mistet, for det tar litt tid innen HCG'en er helt ute av kroppen.

Jeg foreslår at du legger innlegget ditt inn på Assistert Befruktningsforumet, for der er det flere som har peiling på dette. Jeg mener ikke å gi deg noe falsk håp her, men synes ikke du skal gi helt opp ennå. Det er viktig å tro at det kan ordne seg også!

Jeg håper det har gått bra! Hvis det ikke har det så håper jeg at det ordner seg for dere snart. Jeg vet selv hvordan det er å lengte etter et barn.

 

Stor klem fra

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Det første og viktigste er at det kan gå bra! Kan jo feks være at du har noen cyster som en følge av prøverørbehandling, det er ganske vanlig.

 

Når egget først har festet seg så er din graviditet mer eller mindre lik en annen person sin graviditet. Ene venninna mi feks blødde mer eller mindre i de tre fire første månedene og i dag sitter hun med en flott liten gutt.

 

Kan du ikke dra til klinikken der du fikk utført prøverør? De er kanskje mer følsomme ovenfor blødningene dine enn det en "vanlig" lege er.

 

En annen ting er når jeg testet positivt på RD 10 for andre gang (og blødde) så ble testen veldig fort svakere, og på RD 13 var det nesten ikke strek der lenger.

 

Håper i alle fall at det går bra med deg og egget:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke så mye om prøverør, men kjenner folk som har hatt tr når de har vært gravide og hatt små blødninger i svangerskapet. Nå vet ikke jeg hvor mye de har blødd og hvor mye som er farlig!

Uanset, hvis du har abortert er det nok for tidlig å få en negativ graviditetstest, kan gå opp til 14 dager før du får det. Jeg ville ringt til legen min og fått en innvendig ul så de kan se om du har mistet elle om det fortsatt er noe der!

 

Håper du ikke har mistet, lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.

Mest sannsynlig er det egget som fester seg, det blødde en del hos meg, men ta en liten tur til lege el jm, de svarer deg nok best.

Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...