Anonym bruker Skrevet 29. mai 2007 #1 Skrevet 29. mai 2007 før vi begynner å gi den lille. Er litt usikker, redd for at h*n skal slutte å ta puppen osv- eller skjer det aldri? Er førstegangs og vet ikke noe om dette.. H*n er 1 mnd. Stort suttebehov. Så, hva er positivt/negativt med smokk? Hjelp meg litt så jeg kan bestemme meg for å gi eller ikke..? Vil ikke miste kosen med babyen liksom..
Fisk med CV Skrevet 29. mai 2007 #2 Skrevet 29. mai 2007 positivt: Har noe å putte i munnen når man driver med nattavvenning. negativt: Mini skriker 1000 ganger hver natt når smokken ramler ut.
Mammaen til go'ingen Skrevet 29. mai 2007 #3 Skrevet 29. mai 2007 Dumt spørsmål, men... kan de sove med smokk?
kajak&Daniel Skrevet 29. mai 2007 #4 Skrevet 29. mai 2007 Jepp, de kan sove med smokk.. det spørs litt hvor tungt de sover.. lillegutt er avhengig av smokk når han legger seg.. den sitter på plass en god stund, men når han sover skikkelig tungt faller den ut.. Om han sover bare lett, sitter den på plass, og han sutter litt inniblant.. hvor lenge han sover lett varierer.. iblant kan han sove lett i flere timer, og da sitter smokken på plass...
kajak&Daniel Skrevet 29. mai 2007 #5 Skrevet 29. mai 2007 Positivt: - tilfredsstiller suttebehovet deres - virker forebyggende på krybbedød Negativt: - er ikke anbefalt før amminga er skikkelig igang pga det kan virke forvirrende.. men jeg har ikke hørt om noen som har hatt problemer med det. Lillegutt begynte med smokk da han var 1 dag gammel, og det har gått kjempefint. - man må stappe inn smokken når den faller ut..
Jente89 ♥ Skrevet 29. mai 2007 #6 Skrevet 29. mai 2007 negative sidene: det kan være vanskelig med avvenning av smokk. barn kan også få skeivt bitt (var vertfall sånn før)
kajak&Daniel Skrevet 29. mai 2007 #7 Skrevet 29. mai 2007 Men da er det det at de som ikke tar smokk ofte tar tommelen.. og den er det enda vanskeligere å venne de av.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå