*ønsker nr 2* Skrevet 29. mai 2007 #1 Skrevet 29. mai 2007 er vel noen sm mener jeg er litt tidlig ute, men lillegutt har så fine rutiner på egenh¨nd( de varierer jo ofte noen ganger, men som regel er de som de pleier).. han er 1 mnd gammel, og spiser ofte hele dagen, helt greit for meg han er så flink til å si ifra, og legge på seg, at det må han nesten styre selv... men.. sånn når han har fått mat ved 8-9 tiden på kvelden, så sover han som regel til tolv et... foreløbig så ligger han i vognen på stua, men har tenkt å få han inn i sengen på den tiden.. (er ikke mer enn noen dager siden han begynte å sove så og si hele natten i sengen, før det har mamma sin mage vært eneste alternativ om natten).. men siden han har så fine rutinr allerede, kunn det vært godt for både meg og far, og få han "ut" om kvelden, dvs inn på rommet i sin egen seng.. når jeg prøvde det her om dagen, endte det med at jeg ødela hele kveldsopplegget til lillegutt.. for det ville han ikke ha noe av, mistenker at de er fordi han ikke hørte pusten til meg/far.. for når han fikk mat ved tolv tiden(ble en del hyppigere amming den kvelden, men spiste som normalt med tolv et tiden for det), så la jeg han inn sengen, far lå og sov, jeg gikk ut, og hadde litt kvalitetstid for meg selv.. da gikk det bra da sovnet han så og si med en gang, pleier å ligge å pludre litt før han sovner... men.. noen som har noen tips til hvordan jeg kan få han inn på rommet tidligere? vil ikke kaste han ut av stuen, men da hadde jeg og far fått litt tid sammen alene(den tiden kommer nok uansett allikevel, men jeg er glad i rutiner)... jeg evt og at lillegutts rutiner plutselig kan snu, men det er noe han regulerer selv.. ejg må bare holde meg til hans rutiner. neon tips/råd?
Kaosmamma' n Skrevet 29. mai 2007 #2 Skrevet 29. mai 2007 Innfør en fast rutine om kvelden med bading, ta på pysj, mating og kosing i ca.19.00-21.00, og legg ham i egen seng, kanskje med døren til soverommet på gløtt slik at han hører deres lyder/tv etc. Det er viktig at han hører at dere er i nærheten, så ikke vær "musestille", da vil du bare få et barn som ikke kan sove med lyder rundt seg.Skulle han være urolig gå inn til ham med gjevne mellomrom og gi smukk/berlog ham slik at han ikke føler seg forlatt. La det gjerne bli litt lengre intervaller mellom hver gang dere går inn til ham (utvid tiden med f.eks. 3-5 min. i gangen etter noen dager/uker). Du må nok regne med at han kanskje vil ha et kveldsmåltid til før du legger deg for natten en stund, men la ham da få dette rommet på soverommet i dunkel belysning, og ikke bytt bleie hvis han ikke er veldig våt. Lykke til!
*ønsker nr 2* Skrevet 29. mai 2007 Forfatter #3 Skrevet 29. mai 2007 takk ja kveldesmåltidet får han før jeg legger meg, det skal han normalt ha ved tolv et tiden mange fine tips her, så det skal prøves tusen takk.. musestille er det ikke rundt han nnår han sover uansett, bortsett fra når vi sover om natten da hehe.. her gjør vi akkurat det som passer oss når han sover, må bli vant til bråk som du sier hehe..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå