Nikki_29 med 2 prinsesser Skrevet 29. mai 2007 #1 Skrevet 29. mai 2007 Vår to uker gamle datter skriker stortsett når hun er våken. Unntaket er hvis hun har pupp i munnen eller de få gangene vi får henne til å ta smokk/finger. Med engang hun ikke har noe å sutte på, så vræler hun.. Prompet en del i det siste, noe som tyder på at hun har en del luft i magen. derfor har vi begynt å lure på om det kan være kolikk. Samtidig, så er vi førstegangs og for alt vi vet, så kan det være normalt at hun skriker de gangene hun er våken.. Noen synspunkter...?
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2007 #2 Skrevet 29. mai 2007 Hei og gratulerer med tulla:) Synes det høres ut som hun har kolikk. Vi hadde samme problemet med min gutt- trodde det dreide seg om at han var sulten hele tiden eller hadde et enormt suttebehov. Men vi fant fort ut at jeg hadde nok melk, han la på seg masse. Snakket med andre og forstod at det bare var jeg som hadde en baby som gråt 1/3 av døgnet....Gikk over ved 31/2mnd og det ble gradvis bedre med en topp ved 6-7 uker.
Kaosmamma' n Skrevet 29. mai 2007 #3 Skrevet 29. mai 2007 Er du sikker på at hun blir mett til hvert måltid? De fleste babyer har økedager i løpet av den første tiden. Er babyen mett, tørr og har fått kos/oppmerksomhet, er de som regel fornøyde og vil sove. Det at babyen er trett kan også medføre gråt, man bør ikke heller ikke "overstimulere" babyen, da blir de slitne av det og gråter. Det er som du ser flere grunner til at de gråter. Er du i tvil ta kontakt med helsestasjonen evt.lege.
LINDA*** Skrevet 29. mai 2007 #4 Skrevet 29. mai 2007 Hm... Gå inn på "første leveår" på venstre side her... (Ikke under alle forum på DIB, men under hovedside, din egen siden, ekspertsvar og så er det første leveår). Der står det litt om kolikk Kanskje du får noen tips? Eller en veiledning? Grattis med "ny" baby:) PS: Jeg for min del, har funnet ut at han skriker fordi jeg har drukket for mye brus *dou!*. Han har aldri skreket slik før. Nå har det roet seg etter jeg fant det ut;)
Gjest Skrevet 29. mai 2007 #5 Skrevet 29. mai 2007 Sånn var det med min førstefødte. Hun gråt hvis hun ikke hadde puppen i munnen.... Merket at hun hadde et stort sugebehov, det hjalp litt på magesmertene (hun hadde kolikk). Men all melken gjorde det også vondere for henne! Både fordi hun ble altfor mett og fordi hun fikk masse luft i magen. Så for oss hjelp det å få henne til å ta smokk. Men det er jo ofte vanskelig å få til i begynnelsen. Det hjalp også å bysse og bære, å ha på litt musikk eller annen "bakgrunnsstøy". Og vi prøvde å rape henne stort sett hele dagen. Lykke til, husk at det går over etterhevert!
Nikki_29 med 2 prinsesser Skrevet 29. mai 2007 Forfatter #6 Skrevet 29. mai 2007 Vanskelig å si om hun blir mett, tar ikke mange minuttene før øynene hennes siger igjen. Stryker og masserer, men til slutt så sovner hun enten jeg vil eller ikke. Hun får som regel ligge til hun slipper selv, slik at hun får i seg mest mulig. Vi jobber med denne smokken, dessverre er hun veldig flink til å spytte den ut ganske fort. Veldig irriterende at hun ikke skjønner/kjenner at hun blir rolig av den Hvor lang tid bør det gå mellom hvert måltid? Noen ganger må jeg passe på klokken slik at det ikke blir for tett mellom, andre ganger sover hun slik at jeg får melkespreng. Hun skriker nødvendigvis ikke mindre selv om hun har tørr bleie.. Uten noe å sutte på er det for det meste skriking, men det trenger sikkert ikke være kolikk av den grunn, men var veldig mye som stemte når jeg leste om symptomer
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2007 #7 Skrevet 29. mai 2007 Babyen skal få mat når DEN vil og ikke når DU vil, du skal ikke følge klokken. Vanlig at dem vil ha mat med 4 timers mellomrom, 2 timer eller 3 timer... Alt ettersom, det som er vanlig ene dagen trenger ikke være vanlig dagen etter.
Nikki_29 med 2 prinsesser Skrevet 29. mai 2007 Forfatter #8 Skrevet 29. mai 2007 Jeg prøver å vente for at hun ikke skal ligge på puppen hele tiden, selv om hun gjerne vil det.. Derfor må jeg presse henne en time eller to før hun får pupp neste gang.. Jeg kunne gitt henne pupp hele tiden jeg, men det sies at det heller ikke er så lurt.. Derfor prøver jeg å være litt "streng".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå