Gå til innhold

Prøving/reising, hva synes dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi planlegger å begynne prøvinga i oktober. Men nå har vi begynt å snakke om å reise på ferie i julen. Og så tenker jeg at dersom det skulle klaffe på første eller andre forsøk, så vil jeg være gravid på ferie. Vi har ikke bestemt hvor vi skal reise enda, men det blir nok utenfor europa iallfall. Kanskje Thailand. Og det er vel ikke så bra å reise dit om man er gravid.

Mulighetene da er enten å vente med å prøve, eller la være å reise på tur. Men så tenker jeg at det er utrolig kjedelig om vi lar være å bestille tur, og så har jeg ikke blitt gravid, så vi kunne reist uansett... Men det er også kjedelig å ha bestilt tur, hvis jeg blir gravid fort. Har veldig lite lyst til å utsette prøvingen også, for jeg har allerede utsatt det nok synes jeg, og gleder meg sånn til å begynne:-)

Ble kanskje litt rotete dette, men hva ville dere gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hm... dilemma det der;)

Det kommer kanskje ann på hvor stekt du ønsker å bli gravid...

Selv skal jeg også begynne prøving i oktober, og dette ønsker jeg så høyt, og gleder meg sånn til, at jeg ville ha prioritert dette fremfor en reise...

Men så vil du kanskje reise og oppleve ting før dere blir 3? Være bare dere to en liten stund til? Og da er det jo greit å ta denne reisen først.

Kan jo ikke vente med å bestille biletter i en evighet heller da, hvis dere ikke skal hoppe på ett eller annet - det kunne jo vært et alternativ. Eventuelt tatt reisen før prøvingen, om tid og penger tilsier det...

Skrevet

Jeg ville definitivt ha utsatt prøvingen for de to mnd og evnt tatt en reise sammen dersom det er dette dere har lyst til!! Vet det kan være vanskelig dersom man allerede nå har startet å glede seg til forsøket. Men det er risikofylt å reise. og hva er en mnd til.. Kanskje spesielt i det første trimesteret. Så kan man heller satse på å lage et feriebarn ;)

Har selv ei venninde som tenkte akkurat som deg og bestilte tur i lang tid i forveien samtidig som hun startet babyprøvingen som planlagt et par mnd før. Hun ble gravid med en gang og mistet på ferien. Kjempetrist!! Klart turen i seg selv ikke skal medføre slike tragiske utfall men man vet aldri. Og graviditet er såpass viktig at jeg ville satset på en koselig jul hjemme istedet dersom jeg var under prøving. Det er iallefall ikke gøy dersom noe skjer i utlandet..

Men er helt klart opp til deg å velge og for mange går jo reising bra men dette er iallefall mitt råd! Vet det er mange leger som støtter reise dersom man ikke stresser og kun spiser kokt mat etc så aner ikke hvor stor risikoen egentlig er.. Men første trimester er jo iallefall stort sett tiden da foster kan bli utstøtt og er jo trist dersom dette skulle være tilfellet og man er langt avsted etc..

Skrevet

Hadde jeg blitt gravid, så hadde jeg nok ikke reist. Spørsmålet står mellom å vente med prøvinga, eller å droppe hele turen... Men det som er så kjedelig med å droppe tur, er hvis jeg ikke blir gravid med en gang...

Men skjønner at ikke det er så lett å gi råd på dette her, siden det selvfølgelig bare er oss som vet hva vi har mest lyst til. Trengte bare å få luftet tankene litt for å klare å bestemme meg...

Skrevet

Dere får helt garantert en kjempebra hoppe-på-tur dersom ting tar tid, så kanksje kan dere få både i pose og sekk?

Lykke til ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...