Gå til innhold

gravid med en eggleder?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde desverre en xu og måtte operere bort den ene egglederen.

Håper bare på noen positive historier, om noen som har blitt gravide igjen etter en slik operasjon.

Når vanlig å få mensen igjen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Jeg har en eggstokk igjen og er nå 5+4 uker på vei så det er veldig godt mulig å bli gravid med bare en eggstokk eller eggleder.

Skrevet

jeg har ikke erfaring med dette selv,men en tidligere kollega har bare en eggleder og hun har 2 friske barn,begge født etter fjerning av den ene egglederen.

Skrevet

Hadde en exu hvor den ene egglederen var helt ødelagt og måtte fjernesi slutten av januar i år, og nå er jeg i uke 10. Så vi fikk klaff 3 mnd etter.

Vet om i allefall 1 til som har temmelig nøyaktig lik historie, Frøya79, som er ca like langt på vei som meg nå =0)

Så her finnes flere slike "solskinnhistorier".

Jeg regna operasjonen som første dag av siste mens, og fikk mensen ca 1 mnd etter dette igjen...

Skrevet

Jeg har hatt bare en eggleder siden mars da jeg ble operert for EXU. Jeg hadde eggløsning selv om jeg hadde EXU, så min mens kom faktisk dagen før EXU-operasjon. Deretter kom eggløsning igjen etter 19 dager, og ny mens 13 dager etter det igjen.

Har ikke blitt gravid ennå da, men...

Skrevet

Det blir du Dizzie :-)

Som Knætta skrev lengre oppe, så har jeg også blitt gravid (inne i livmoren) etter fjerning av den ene egglederen. Fikk mensen tilbake 28 dager etter operasjonen, og prøvde i 3 mnd. før spiren satt.

LYKKE TIL VIDERE!

Skrevet

Jeg måtte operere bort min ene eggstokk under forrige svangerskap, da jeg fikk en stor vanncyste på den som ødela den helt. Jeg har blitt gravid 3 ganger på et år nå (2 SA og en tidlig spire i magen nå). Man har litt redusert sjanse for å bli gravid sa min gynekolog. Jeg har jo vært superfertil egentlig. Brukte 2 1/2 år på å bli gravid første gang pga PCOS. Har i tillegg diabetes 2 og er kraftig overvektig, så jeg har jo ikke odsene på min side, men det har vært lett å bli gravid for meg allikevel nå...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...