Gå til innhold

Kan man fritt velge narkose??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei! Narkose øker sjansen for komplikasjoner for mor og barn, og brukes derfor kun når det er helt nødvendig. Det vanlige er en spinalbedøvelse som gjør deg følelsesløs fra magen og ned. Den gjør at du kan være opplagt under fødselen, og du kommer deg også raskere etterpå.

Hvis du vil vite mer om keisersnitt står det mye nyttig i "Alt du lurer på om keisersnitt" tråden lenger ned på siden :-)

Hei:)

Jeg må ha narkose ved mitt planlagte ks,det er pga at jeg er avstivet i ryggen,og har veldig liten plass mellom skivene da,så spinal er utelukket her..hvis du har slike grunner,at du er vanskelig å sette på osv osv,så får du narkose..men jeg må si at jeg heller ville hatt spinal hvis jeg hadde kunnet,man får jo se babyen med det samme da:)

jeg fikk narkose med barn nr:2 ved haste ks, fordi epidural virket ikke når de skjærte meg på magen ,så begynte jeg og skrike. det gjorde fælt vondt så jeg fikk fullnarkose med engang.

så hvis ikke epidural kommer til og virke og det gjør vondt når de skjærer deg på magen så får du fullnarkose.

Herregud, for noen udugelige folk iblant. Må jo sjekke om bedøvelsen virker. Hos meg tok legen en våt og kald bomullsdott på beina, og spurte om jeg følte noe. Det tar jo bare et sekund.

Det er ikke normalt at du må skrike av smerte før de merker at bedøvelsen ikke virker!!!!

Jeg fikk narkose etter å ha opplevd det samme som MALENA26.

Men ville mye heller hatt spinal hvis jeg hadde kunnet velge......en som virket da selvfølgelig.

For det første går en glipp av masse med narkose, og for det andre satt det lenge i kroppen og orket nesten ingenting den dagen.

Annonse

Unnskyld meg snowstorm73 ,men nå er du dum.

HALLOOOOOOOOO

tror du de hadde tid og ha en våt og kald bomullsdott i en hast. Du er så dum at man kan ikke si mer en bomulldotte.

herregud ,når det hastet for meg og redde bebyen og meg så hadde ikke noen av legene og kirurgene tid til noe sånt din duming.

tror du man skriker uten grunn når legene ikke hadde tid for meg, men gjorde haste ks med fart uten og tenke noe som helt ,bare og redde et liv til den lille jenta mi..

du forstår ikke ser jeg hva jeg skrev om der oppe du.

Du trenger ikke være uhøflig. Jeg leste og skjønte hva du skrev, ja. Dessverre også her, herlighet så uforskammet du er.

Før det første er det uvanlig å bruke epidural ved ks, er du egentlig sikker på at det var det? Epidural bedøver, men lammer ikke som en spinal. Det er grunnen til at spinalen blir brukt og ikke epidural.

Før en dyktig kirurg (som vet hva han gjør) begynner å skjære MÅ han være sikker på at pasienten er bedøvet. Det gjør han ikke selv, det er anestesilegens jobb. Operasjonteam har gjort det mange ganger, det er en rutine og rutinen skulle være på plass. Den sviktet her.

Det var sikkert en hastesituasjon, katastrofe tom, men tiden til å sjekke pasienten må de ha. Og det hadde de jo. For det tar tid å bruke narkose, som du fikk, ikke sant?

jeg husker ikke helt hvor langt tid jeg var våken, men det var i såfall ikke så lenge. Jeg tok epidural i begynnesen av fødselen førdi jeg orket ikke smerter mer, tenkte og slappe av litt. .Har hatt i 2 dager før fødselen smerter og mye sake rier før fødselen kom skikkelig i ,gang så jeg ba om epidural. derfor hadde jeg epidural ,koblet på når jeg kom på operasjonen , men så fikk jeg full narkose.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...