Jente89 ♥ Skrevet 29. mai 2007 #1 Skrevet 29. mai 2007 Har sett så mange innlegg her i det siste om unger som ikke vil drikke vann.. kan dem ikke bare drikke melk da? er vel ikke noen hast med å venne dem til vann vell? Jeg ser vertfall ikke vitsen med å "tvinge" i dem vann for at dem skal lære å drikke det. enten så drikker dem vann eller så drikker dem ikke.. (det mener jeg)
silhah og emilie Skrevet 29. mai 2007 #2 Skrevet 29. mai 2007 jeg bare vil prøve å venne henne på det så tidlig som mulig. det er jo kjent at det er veldig viktig å drikke vann, og som du sikkert vet så er jeg for lit flink til det, men veldig flink til å drikke brus. derfor håper jeg at emilie vil bli veldig glad i vann:) åsså blir det enklere når man skal begynne på mme avvenning:p
NuttaMi*med 3 små:) Skrevet 29. mai 2007 #3 Skrevet 29. mai 2007 kommer an på hvilken aldersgruppe du snakker om her nå. Men når barna begynner å bli litt større, spiser fast føde o.l. så er det faktisk gull å venne dem til å drikke vann. Det er en ufattelig god vane og jeg skjønner dem veldig godt de som sliter med det. Særlig om man ikke ammer mer så er det den beste tørstedrikken. Å få i seg nok væske i løpet av en dag er jo veldig viktig og det er ikke så veldig bra å få i seg hverken for mye melk, juice, saft eller andre alternativer. Jeg sier ikke man skal behøve å tvinge i dem vann, men er det eneste alternativ så drikker de det.
Jente89 ♥ Skrevet 29. mai 2007 Forfatter #4 Skrevet 29. mai 2007 Silhah og emilie - Melk er også sunt.. møøø
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2007 #5 Skrevet 29. mai 2007 Jeg er ikke helt enig med deg. Det er viktig for et barn å lære seg å drikke vann fordi det er det sunneste valget som tørsteslukker. Det er viktig å begynne tidlig å venne dem til det ellers nekter dem når de blir eldre. Melk og juice kan de få til måltider og brus til anledninger, men vann i flasken til vanlig.
Jente89 ♥ Skrevet 29. mai 2007 Forfatter #6 Skrevet 29. mai 2007 anonym hehe ja melk til måltider og vann utenom sånn bare for at dem er tørst. det er helt greit for meg.. men jeg tvinger ikke ungen min til å drikke vann døgnet rundt fordi det er sundt
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2007 #7 Skrevet 29. mai 2007 Melk er sundt men skal begrenses, det er ikke bra å drikke for mye melk.
Jente89 ♥ Skrevet 29. mai 2007 Forfatter #8 Skrevet 29. mai 2007 nei det er vel derfor dem drikker det når dem er 0-6mnd?
Bonusmamma13 Skrevet 29. mai 2007 #9 Skrevet 29. mai 2007 Nå når det går mot sommer og de små trenger ekstra væske så er det jo greit om de drikker vann da. Enkelt å ta med vann på flaske når man er på stranden eller andre steder ute i naturen.. Har en stor gutt og har ikke lyst å gi han melk hele dagen heller, er en del fett i melken og ikke bra med for mye...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå