Anonym bruker Skrevet 29. mai 2007 #1 Skrevet 29. mai 2007 Slik at hun kommer litt opp... Men ikke direkte sitter... Hun liker det godt når hun får kommet litt opp slik, men jeg tør ikke å la henne "sitte" slik over en lengre periode! Tenker da på ryggen hennes. Bruker å lene henne mot en pute i hjørnet av sofaen eller "klumpe" sammen en dyne i sofaen og lene henne mot den... Noen synspunkter?
haater husarbeid Skrevet 29. mai 2007 #2 Skrevet 29. mai 2007 Nei, ikke noe lurt å venne henne til det ennå altså. Hun er alt for umoden i muskulaturen når hun er 10 uker til å "sitte" slik du beskriver. Husk at barna kan få skader i ryggen og ryggmuskulaturen om de sitter før de setter seg opp selv. Mini her er 9 mnd og sitter ennå bare korte perioder (aldri mer enn halvtimen) i høystolen sin og i vogna. Han setter seg ikke opp selv, og derfor får han heller ikke sitte over lengre perioder.
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2007 #3 Skrevet 29. mai 2007 Så ikke "sitte" slik før hun kan sette seg opp selv?
turbomamma *fødte 21.mars* Skrevet 29. mai 2007 #4 Skrevet 29. mai 2007 Du har ikke en vippestol hun kan sitte i da? Her i huset har vi en slik hvor han sitter når vi spiser. Han stortrives der for da kan han være med og se mer enn når han ligger på gulvet.
milk Skrevet 29. mai 2007 #5 Skrevet 29. mai 2007 Var en mor som spurte fysioterapeuten om hun kunne sette babyen inntil en dyne i sofaen. Babyen var 5 mnd. Hun fikk klar beskjed om at babyen ikke skulle sitte før den kunne sitte selv!
Learning to fly Skrevet 29. mai 2007 #6 Skrevet 29. mai 2007 Hun kan jo ligge på skrå oppover, slik at hun ligger med all vekt på ryggen, men uten å "sitte" på rumpen. det har alle mine gjort. Da legger jeg en dyne og en pute under, slik at det skråner oppover.
haater husarbeid Skrevet 30. mai 2007 #7 Skrevet 30. mai 2007 "ikke sitte før han kan sette seg opp selv" har jeg fått beskjed av hos hans fysioterapeut.
MammaDilla Skrevet 30. mai 2007 #8 Skrevet 30. mai 2007 Jeg er kanskje helt fjern, men hva er forskjellen på å "ligge" oppover en pute og på å sitte i bil stolen. Jeg vil påstå at cosimaxi sin bilstol er brattere enn hva vognen min er når jeg tar ryggstøtten opp ett hakk. Da ligger han liksom litt i oppovebakke.. Men jeg synes ti uker er litt tidlig ja. Poden min er 4 mnd så det er jo noen uker i forskjell.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå