Gå til innhold

Sykemeldt og ferie


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei! Ser ut som jeg blir sykemeldt ut svangerskapsperioden. Hva slags rettigheter har jeg i forhold til ferien min? Kan jeg overføre den til neste år? Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når du er sykmeldt i ferien din, bruker du ikke de feriedagene og kan ta de igjen senere. Det er litt opp til hver enkelt arbeidsplass om man får overført det til neste år og hvor mye. På min forrige arbeidsplass lot de oss overføre 10 dager, også kjøpte de de resterende dagene tilbake!

Tror de fleste arbeidsplasser har en ordning men den kan variere fra sted til sted. Den som er tillitsvalgt har som oftest oversikt over dette, hvis du ikke vil snakke med sjefen din!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Jeg rekker ikke ta ut ferie da jeg er sykemeldt ut svangerskapet. Da får jeg høre om jeg får overført ferien til neste år. Men jeg har ikke krav på det da kanskje, får høre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har krav på flere uker med ferie hvert år. Skal ikke ha noe å si om du har satt deg påå på ferie eller ikke. Får du ikke tatt ut ferien din er det det samme som og være sykemeldt i ferien og det skulle da være store muligheter for å føre det over til neste år.

DEt hadde vel ikke gjort så mye, med baby i hus og alt så hadde vel det vært noen kjærkomne uker!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enten kan du få overført ferien tilneste år, eller arbeidsgiver betaler ut lønn for ferie dagene..

dette e litt ulikt fra plass til plass, så du får undersøke med din arbeidsgiver.

men du har uansett krav på disse ukene.

d du evt kan gjøre e å ta ut ferien og utsette permisjonen samme antall uker om du skjønner=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...