Gå til innhold

Et ikke-bebi-spm...Ang. foto-shop og coulage?(Helt grønn!)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan ingenting om fotoshop etc, er dessuten veldig grønn mtp data/pc generelt.

Noen her som vet hvordan jeg kan lage kort med coulage-bilder av bebien min, på en enkel måte? Tror det heter coulage....Fikk nemlig et julekort i fjor, med bilder av venninnes bebi, "klippet og limt" eller trikset med....slik at massevis av bilder av hennes bebi på kortet....Hvordan fikk hun det til?Må man laste ned et program fra nettet?I så fall, hvor gjør jeg det, hvilket program er best....og antar at programmet er gratis?Er det vanskelig?

Har lyst til å gjøre det ENKELT....:)?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan ikke dette selv, men Photoshop er ikke gratis.

Personlig synes jeg dette er dyrt.

Selv bruker jeg Gimp, som er minst like bra, og dessuten gratis!

Skrevet

Gimp er det bare å søke på forresten

Skrevet

Ok, da prøver jeg...*takk*:)

Skrevet

Det heter collage.

En måte er å definere en stor pensel som går gradvis over til å ha gjennomsiktige kanter. Man kan kopiere fra et bilde (med et verktøy som ser ut som et stempel, legg musemarkøren f.eks. midt i babyens ansikt) og deretter tegne med den egendefinerte penselen i et nytt dokument. Legg gjerne inn fra de ulike bildene i hvert sitt lag, så kan du flytte rundt på dem i forhold til hverandre. Da er det heller ingen krise om du gjør noe du ikke er fornøyd med oppå noe som ble bra - det er bare det laget du tegner i som endres om gangen.

Dette ble kanskje fryktelig dårlig forklart... er ikke grafiker. Men det er lett å finne ut av når man prøver seg fram selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...