jente08&jente2010<3 Skrevet 29. mai 2007 #1 Skrevet 29. mai 2007 syns dette høres rart ut jeg da men...
Mamma'n til Martin & Mille :) Skrevet 29. mai 2007 #2 Skrevet 29. mai 2007 tror da ikke det??? ville vært rart om det var farlig....
jente08&jente2010<3 Skrevet 29. mai 2007 Forfatter #3 Skrevet 29. mai 2007 ja..mener jeg oxo...syns jeg så noen her som skrev at det ikke var bra å ta boblebad????merkelig....
Feliz31 Skrevet 29. mai 2007 #4 Skrevet 29. mai 2007 Noen leger anbefaller det ikke fordi man fort kan få blodtrykksfall visstnok. De anbefaller heller ikke bastu fordi det gir meget rask oppvarming, og det også kan påvirke blodtrykket . Ellers så er det spm om hvorvidt offentlige bad er bra, men dette gjelder vel mer lenger utover ifht om slimproppen har gått eller ikke. Når man er i 1 trimester ville jeg ikke hatt betenkeligheter med å bade eller å boble. Bastu derimot holder jeg med unna, men jeg har heller aldri vært spes hypp på det uansett. Det var nesten akkurat en tråd om dette inne på skravle, kanksje du kan lese der om du vil høre hva andre mener....
Thea Marie* med 2 småtroll * Skrevet 29. mai 2007 #5 Skrevet 29. mai 2007 I svømmehallene jeg har vært i så står det at gravide ikke skal bade i boblebad...
06,07 og spire nr 3 i 2010 Skrevet 29. mai 2007 #6 Skrevet 29. mai 2007 Jeg har fått vite av min sykepleier og lege at en skal unngå offentlige bad/bobblebad de 3 første mnd og den siste mnd. Dette pga bakterie folraen som er der. Hjemme hos deg selv kan du gjøre det...Men bør unngå kraftige bobbler hvis en har litt opning osv. Men bad uten bobbler er jo bare digg...Trenger jo ikke bobblene for å nyte et bad:) lykke til. Jeg holdt meg unna i de mnd jeg ble anbefalt å holde meg unna i forgje svangerskap, og gjør det nå også. Er snart i 2 trimester:) Tar ikke risikoen når jeg ikke absolut må.Men det er nok andre som er uenig med meg, føler at så mange får forskjellige råd. Det er bare å gjøre det en selv føler er fornuftigt:)
jente08&jente2010<3 Skrevet 29. mai 2007 Forfatter #7 Skrevet 29. mai 2007 mener ikke virke overhysterisk, for det er jeg ikke...men syns dette virket rart!!! eneste jeg kan se for meg er skadelig med bading osv er vel bakterifloraen...!!!
kløver Skrevet 29. mai 2007 #8 Skrevet 29. mai 2007 Det stemmer nok som dere sier at det er bakteriefloraen i varme offentlige bad som er betenkelige, mest i slutten av svangerskapet når det er mer "åpent" innover... Det blir fort mange bakterier i så varmt vann der mange forskjellige mennesker er innom. Overoppheting er visst heller ikke bra, men de fleste boblebad holder ikke mer enn ca 38-39 grader så ved normal, moderat bruk tror jeg ikke det vil være noe problem. Men jeg ville ikke sittet der lenger enn at jeg følte det var behagelig, sånn varmemessig :-).
jente08&jente2010<3 Skrevet 29. mai 2007 Forfatter #9 Skrevet 29. mai 2007 ja ikke sant:) men jeg er vel kansje litt sløv i forhold til graviditeten, ikke sånn overpanisk for alt som fins:)hehe...så blir nok å boble litt til helgen:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå