Gå til innhold

Progesteronkapsler i skjeden

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Tenkte bare jeg skulle si dette videre da jeg aldri har hørt om den løsningen før.

Jeg leste i et ukeblad om ei jente som hadde mistet 8 ganger, og alltid mellom uke 5 og 6. Hun gjorde likevel et forsøk til og da ble hun behandlet med progesteronkapsler i skjeden. Progesteron er et hormon som virker ved å hindre at livmoren starter en fødsel/utdrivelse.

Denne jenta lyktes i å fullføre svangerskapet når hun fikk denne behandlingen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har forsøkt den behandlingen to ganger uten at det hjalp,men vet om fler det har hjulpet på,det er gyn som avgjør hvorvidt det kan være noe for den enkelte og skriver ut resept.

Progesteron blir produset av det gule legmet(som oppstår av eggsekken som slapp egget)etter el,frem til morkaken overtar produksjonen ,progestron hjelper til å opprettholde svangerskapet,og tilskudd kan hjelpe dersom det er progesteronmangel som er årsaken til sa.

Progesteronet er også det som gir økt kroppstemeratur under svangerskapet.

Men noen mirakelkur eller garanti gir det ikke.

Skrevet

Mange får dette når de går igjennom prøverør og etter innsetting av egg.. Jeg har tatt dette to ganger uten å lykkes (mistet)

Skrevet

Jeg har også prøvd dette tre ganger. To ganger fødte jeg flotte, friske barn - siste gangen mistet jeg i uke 16.

Men, vagitorier, som jeg brukte har visst ikke like god virkning som gel/krem, som feks.Crinone. Jeg har fortsatt stor tro på det - og vil forlange å få dette ved neste graviditet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...