Mamman til M&E Skrevet 29. mai 2007 #1 Skrevet 29. mai 2007 Vi har ikke gjort det til nå men jeg lurer på om jeg skal gjøre det etterhvert, han er nå 3 mnd, og det kan vel ikke gjøre noe så lenge jeg bruker vaskepulver uten parfyme.....eller?
mamma til en prinsesse Skrevet 29. mai 2007 #2 Skrevet 29. mai 2007 jeg har alltid vasket de sammen med våres. bruker nøytral vaskemiddel. så bare vask de sammen du =0)
Annette m/jenteengel & Sander Skrevet 29. mai 2007 #3 Skrevet 29. mai 2007 Jeg har alltid vaska hans tøy sammen med vårt. Hvis ikke blir det jo veeeeldig mange maskiner da... Har brukt blenda vaskepulver og blenda tøymykner. (De nøytrale). Men nå i det siste har jeg blitt litt slapp og brukt litt parfymert tøymykner... Han reagerer ikke så... Men prøver helst å la vær.
haater husarbeid Skrevet 29. mai 2007 #4 Skrevet 29. mai 2007 Jeg har vasket babyens klær sammen med våre fra dag 1 jeg. Hvorfor skulle jeg vaske de for seg selv??
wirre;o) Skrevet 29. mai 2007 #5 Skrevet 29. mai 2007 håndkler og sengetøy som er hennes vaskes for seg selv. Og hennes klær vaskes ikke sammen med vårt undertøy. Sikkert bare tøysete, men...
Annette m/jenteengel & Sander Skrevet 29. mai 2007 #6 Skrevet 29. mai 2007 Jeg tenker litt sånn at alt er "møkkete" når det slenges inn der, og alt er rent når det tas ut igjen =) Her går alt fra bodyer til skurefille i samma vask ;-)
Stratos med 3 barn Skrevet 29. mai 2007 #7 Skrevet 29. mai 2007 Ja nå gjør jeg det, 8,5 mnd. De første par mnd vasket jeg separat, men det gidder jeg ikke lengre Ble altfor mange unødvendig halve maskiner....
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 29. mai 2007 #8 Skrevet 29. mai 2007 Det har aldri falt meg inn at man ikke skal gjøre det...skal man ikke? Hvorfor ikke? Det er jo der inne for å bli rent mener jeg. Jeg bruker Neutral uansett.
manonym Skrevet 29. mai 2007 #9 Skrevet 29. mai 2007 Her går alt i samme maskin. Bruker omo color, men han reagerer ikke på det.
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2007 #10 Skrevet 29. mai 2007 Eneste jeg har merket er at en endel av bodyene ble mer "slitt" på et vis når de vaskes sammen med olabukser ol. men jeg har fellesvaskeri og vasker fort flere maskiner.
*bolla pinnsvin* Skrevet 29. mai 2007 #11 Skrevet 29. mai 2007 Ja, selvfølgelig. Har ikke falt meg inn å gjøre noe annet i hvert fall.
hårsår Skrevet 29. mai 2007 #12 Skrevet 29. mai 2007 Jeg vasker jentas klær for seg selv. Hun har eget vaskemiddel og tøymykner uten parfyme. Hun er 7,5 mnd. Kommer til å fortsette å vaske hennes klær for seg selv, akkurat som jeg vasker mine for seg selv, og mannens for seg selv =) Det er fargene som avgjører dette. Nesten alt tøy til jenta er rosa eller hvitt, mitt alle farger, og mannens er sort, mørkeblått og brunt.
Gjest Skrevet 29. mai 2007 #14 Skrevet 29. mai 2007 Alltid gjort jeg. Bruker samme vaskemiddel og skyllemiddel som oss også
peppa Skrevet 29. mai 2007 #15 Skrevet 29. mai 2007 Vasker alt tøy sammen, både babyens, de større ungenes og vi voksnes. Som det er sagt over, alt er jo rent når det kommer ut igjen. Synes det er helt unødvendig å vaske separat. Tenk på alle "uhumskheter" som babyen får på seg fra dag 1, den er inntil deg i allslags tøy, blir klappet på og kost med av andre, er ute i verden, ligger på gulvet osv.
ida_m_1987 og Thea Louise Skrevet 29. mai 2007 #17 Skrevet 29. mai 2007 i begynnelsen vasket jeg hver for seg...det var fordi mamma spurte om jeg gjorde det, så da fikk jeg for meg at det var sånn det skulle være hehe...men etterhvert ble det for tungvint, så da sluttet jeg med det og vasker alt i samme slengen =) bruker nøytral vaskepulver og tøymykner =)
Januarjubel! Skrevet 29. mai 2007 #19 Skrevet 29. mai 2007 HERREGUD, nå er jeg så lei det spørsmålet der (sorry HI, er ikke rettet mot deg, men det at man skal være så innmari perfekt hele tiden, så perfekt at man skal vaske babyklær separat fra voksenklær - fullstendig meningsløst, dyrt, tidkrevende og tåpelig aaargghhh...) Hehe...litt amper idag...
Gjest Skrevet 29. mai 2007 #20 Skrevet 29. mai 2007 det gjør jeg. og bruker vanlig vaskemidler, hun er nå 19 mnd og har ikke reagert på det.. gjort det fra hun ble født..
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2007 #21 Skrevet 29. mai 2007 Ser du på det å spørre om sånt som et forsøk på å være perfekt? Jeg ser heller på det som at den som gjør sånne ting er rimelig hysterisk.
hårsår Skrevet 29. mai 2007 #22 Skrevet 29. mai 2007 Oppfatter du meg som hysterisk fordi jeg vasker jenta mine sine klær for seg selv med parfymefritt vaskemiddel?
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2007 #23 Skrevet 29. mai 2007 Absolutt hysterisk, ja. Og rimelig lite miljøbevisst også. Du kan vel bare vaske alle klærne med parfymefritt vaskemiddel?
Gjest Skrevet 29. mai 2007 #24 Skrevet 29. mai 2007 Jeg vasker veslas klær for seg, tenåringens klær for seg, mitt og mannens sammen, sengetøy, kjøkkenkluter og håndklær for seg og "ekstra skittent" som gulvfiller og slikt for seg. Rett og slett fordi når jeg da skal rydde vekk alt så er det ferdig sortert! Alle disse tingene skal jo på forskjellige rom, i forskjellige hyller osv. Deilig å endelig være en av de "hysteriske" Hehe... Og sånn for å legge til noe jeg har sett en anonym hysterisk har skrevet i denne type debatt tidligere; Babyen min fikk klamydia fordi jeg hadde det...
hårsår Skrevet 29. mai 2007 #25 Skrevet 29. mai 2007 Hehe... Hadde du kjent meg ville du sagt jeg er alt annet enn hysterisk.En ting jeg lurer på: Hva er det som er så lite mijøbevisst? Jeg har ikke nevnt en eneste gang at jeg feks. kjører halvfulle maskiner. Jenta mi har nok av klær, så jeg kjører fulle maskiner hver gang. Sett deg inn i det jeg skriver før du angriper meg, ok? Forresten, hva har du med det om jeg vasker mine klær med parfymert eller uparfymert vaskemiddel? Sist jeg sjekket, var det fortsatt meg som bestemte over mine klær!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå