hoppla Skrevet 29. mai 2007 #1 Skrevet 29. mai 2007 Hei!Jeg har noen spørsmål som jeg håper noen kan svare meg på. Jeg tror ikke jeg kan bli gravid. Jeg har ikke gått på p-piller på 1 1/2 år. jeg og samboeren min har hatt ubeskyttet sex hele denne tiden, men prøvd å være forsiktige da jeg har studert og det ikke har passet helt å få barn. det siste året har vi tenkt at hvis det skjer så skjer det, men hver eneste måned har mensen kommet. Nå har vi begynt å virkelig ønske oss barn og jeg er litt redd for at jeg ikke kan bli gravid. synes jo det er litt rart at jeg ikke har blitt det enda, selvom vi ikke har "prøvd" . er det noen andre her som har noen råd, synspunkt eller kanskje er eller har vært i samme situasjon selv? blir veldig glad for svar(",)
Gjest Skrevet 29. mai 2007 #2 Skrevet 29. mai 2007 Hei! For å bli gravid er det veldig mye som må klaffe. Det ca 25% sjanse for å bli gravid hver mnd. Hvis du er bekymret for at det noe galt så kan du prate med fastlegen din og få han til å sende dere til utredning. Dere vil da bli hennvist gyn osv. Her er en link til en side hvor det står litt om nesten alt: www.babyverden.no/templates/SubMain____4477.aspx Lykke til! *klem*
Gjest Skrevet 29. mai 2007 #3 Skrevet 29. mai 2007 Heisan! Skjønner godt at du er urolig, men tror ikke du trenger og være det. Du har regelmessig mens og dette er tegn på at du har eggløsning. Hvor lange sykluser har du? Husk, det er vanlig og prøve i opptil ett år, og det er ikke mange dagene i en syklus at man er fruktbar selv om det kanskje kan virke slik da enkelte blir gravide bare ved og snuse på underbuksa til mannen:o))) Prøv deg litt frem med EL-tester. Ha sex når den viser at du er fruktbar, og når du ellers måtte ha lyst selvfølgelig:o) Inne på www.pernille.info står det utrolig mye bra informasjon. Du kan helt sikkert bli gravid:o) Dersom du ønsker utredning, og synes at nå er tiden for det, så kan du gå til legen din, si at dere har hatt ubeskyttet sex i 1 1/2 år uten og bli gravide, og be om en henvisning til gynekolog. Der til du få tatt en innvendig ultralyd, hormonprøver, samt at samboeren din vil få testet svømmerne sine:o) Lykke til!!
hoppla Skrevet 29. mai 2007 Forfatter #4 Skrevet 29. mai 2007 Tusen takk for gode svar. Jeg har regelmessig menstrasjon, det vil si at jeg pleier stort sett alltid pleier å ha 28 dager i mellom, men en sjelden gang er det lengre..Er nøye med å skrive opp og følge med. Jeg har akkurat kjøpt meg EL -tester, så tenkte å prøve det nå. Har akkurat fått min fastlege til å henvise meg videre til gynokolog nå, så da håper jeg å få noen flere svar. Sist jeg var på rutinesjekk hos min gynokolog, fortalte hun meg at jeg hadde bakoverbøyd og liten livmor. kan dette ha noe å si?Tuusen takk for svar!!
hoppla Skrevet 29. mai 2007 Forfatter #5 Skrevet 29. mai 2007 Tusen takk for svar! Godt å få noen trøstende ord! KleM
Gjest Skrevet 29. mai 2007 #6 Skrevet 29. mai 2007 Da er du i gang, da:o)))) Bakoverbøyd livmor skal ikke ha noe og si for sjansen til og bli gravid. Det er maaange som har det samme:o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå