Gå til innhold

I natt begynner vi med nattavenning. Noen råd til hvordan vi skal gjøre det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir nok meg som må gjøre det for sambo skal på jobb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen råd desseverre. Ville bare ønske dere lykke til:)

Skrevet

Få høre hvordan det går da..hvor gammel er barnet?

Skrevet

Ikke ta opp, prøve å roe i senga. Ha det mørkt og snakk minst mulig. Ikke kos da det kan føre til at babyen våkner for kos senere.....

Tilby vann.

Vær 100% innstilt på det og gjennomfør 100%. Det er viktig å være motivert og stå på til det er over, ikke gi etter når klokka blir 3-4 og du er stuptrøtt......

Mange legger avvenninga til helg da det ofte er lettere at pappa tar det som ikke lukter melk, men med vår første gikk avvenningen nesten som en lek......-våknet og sutret en times tid første natt, våknet 3 ganger andre natt, men sovnet igjen nesten med en gang, og 3. natt sov han 12 timer i strekk. Så det trenger ikke bli så slitsomt heller :)

Lykke til!

Skrevet

Hvor gammelt er barnet? Her har vi kuttet i litt og litt nesten, men det var fordi lillegull fikk mat så mange ganger om natten, og startet med å kreve enda mer.

Da kuttet jeg ned alle måltidene tidlig på natta, slik at han fikk mat i 5 - 6 tiden. Nå når det har funket en god stund (våker ikke før 5 - 6 tia nå), så kutter jeg det måltidet også, slik at han får mat når han våker i 7 tia på morgenen. Da er det også starten på dagen her hos oss :)

Aner ikke om det er riktig måte å gjøre det på, men det har vært riktig her hos oss.

Skrevet

Hvis du fortsatt ammer, så vil jeg på det sterkeste anbefale at du venter til sambo har mulighet til å ta det. For babyen er mamma = mat og da er det bare å mase i vei.

Skrevet

Hei,

det blir spennende! Selv gjorde jeg det når mini var rundt fire mnd. Jeg brukte vognen, i kjent Anna Wahlgren-stil, og det gikk strålende.

Altså: Vognen inn på soverommet. Baby i vognen. Når h*n våkner, inn med smukk (eventuelt vann) og med klar og rolig stemme si f.eks: Nå er det natt, og da sover vi, for å så vugge h*n i søvn. Det kan ta noe tid de første nettene, særlig hvis mini er sta! Må bare være bestemt å vugge helt til h*n har falt i dyp søvn igjen.

Det er noen som er imot dette fordi de mener at barnet vender seg til å bli bysset. For vårt vedkommende er dette bare tull, han har sovnet av seg selv i sengen sin i flere mnd nå.

Lykke til!

Skrevet

Hei,

det blir spennende! Selv gjorde jeg det når mini var rundt fire mnd. Jeg brukte vognen, i kjent Anna Wahlgren-stil, og det gikk strålende.

Altså: Vognen inn på soverommet. Baby i vognen. Når h*n våkner, inn med smukk (eventuelt vann) og med klar og rolig stemme si f.eks: Nå er det natt, og da sover vi, for å så vugge h*n i søvn. Det kan ta noe tid de første nettene, særlig hvis mini er sta! Må bare være bestemt å vugge helt til h*n har falt i dyp søvn igjen.

Det er noen som er imot dette fordi de mener at barnet vender seg til å bli bysset. For vårt vedkommende er dette bare tull, han har sovnet av seg selv i sengen sin i flere mnd nå.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...