Anonym bruker Skrevet 29. mai 2007 #1 Skrevet 29. mai 2007 Blir nok meg som må gjøre det for sambo skal på jobb
Mamma til 3 <3 Skrevet 29. mai 2007 #2 Skrevet 29. mai 2007 Ingen råd desseverre. Ville bare ønske dere lykke til:)
Mammasin Skrevet 29. mai 2007 #3 Skrevet 29. mai 2007 Få høre hvordan det går da..hvor gammel er barnet?
2nj♥ Skrevet 29. mai 2007 #4 Skrevet 29. mai 2007 Ikke ta opp, prøve å roe i senga. Ha det mørkt og snakk minst mulig. Ikke kos da det kan føre til at babyen våkner for kos senere..... Tilby vann. Vær 100% innstilt på det og gjennomfør 100%. Det er viktig å være motivert og stå på til det er over, ikke gi etter når klokka blir 3-4 og du er stuptrøtt...... Mange legger avvenninga til helg da det ofte er lettere at pappa tar det som ikke lukter melk, men med vår første gikk avvenningen nesten som en lek......-våknet og sutret en times tid første natt, våknet 3 ganger andre natt, men sovnet igjen nesten med en gang, og 3. natt sov han 12 timer i strekk. Så det trenger ikke bli så slitsomt heller Lykke til!
Duddlidu Skrevet 29. mai 2007 #5 Skrevet 29. mai 2007 Hvor gammelt er barnet? Her har vi kuttet i litt og litt nesten, men det var fordi lillegull fikk mat så mange ganger om natten, og startet med å kreve enda mer. Da kuttet jeg ned alle måltidene tidlig på natta, slik at han fikk mat i 5 - 6 tiden. Nå når det har funket en god stund (våker ikke før 5 - 6 tia nå), så kutter jeg det måltidet også, slik at han får mat når han våker i 7 tia på morgenen. Da er det også starten på dagen her hos oss Aner ikke om det er riktig måte å gjøre det på, men det har vært riktig her hos oss.
*bolla pinnsvin* Skrevet 29. mai 2007 #6 Skrevet 29. mai 2007 Hvis du fortsatt ammer, så vil jeg på det sterkeste anbefale at du venter til sambo har mulighet til å ta det. For babyen er mamma = mat og da er det bare å mase i vei.
belli72 Skrevet 29. mai 2007 #7 Skrevet 29. mai 2007 Hei, det blir spennende! Selv gjorde jeg det når mini var rundt fire mnd. Jeg brukte vognen, i kjent Anna Wahlgren-stil, og det gikk strålende. Altså: Vognen inn på soverommet. Baby i vognen. Når h*n våkner, inn med smukk (eventuelt vann) og med klar og rolig stemme si f.eks: Nå er det natt, og da sover vi, for å så vugge h*n i søvn. Det kan ta noe tid de første nettene, særlig hvis mini er sta! Må bare være bestemt å vugge helt til h*n har falt i dyp søvn igjen. Det er noen som er imot dette fordi de mener at barnet vender seg til å bli bysset. For vårt vedkommende er dette bare tull, han har sovnet av seg selv i sengen sin i flere mnd nå. Lykke til!
belli72 Skrevet 29. mai 2007 #8 Skrevet 29. mai 2007 Hei, det blir spennende! Selv gjorde jeg det når mini var rundt fire mnd. Jeg brukte vognen, i kjent Anna Wahlgren-stil, og det gikk strålende. Altså: Vognen inn på soverommet. Baby i vognen. Når h*n våkner, inn med smukk (eventuelt vann) og med klar og rolig stemme si f.eks: Nå er det natt, og da sover vi, for å så vugge h*n i søvn. Det kan ta noe tid de første nettene, særlig hvis mini er sta! Må bare være bestemt å vugge helt til h*n har falt i dyp søvn igjen. Det er noen som er imot dette fordi de mener at barnet vender seg til å bli bysset. For vårt vedkommende er dette bare tull, han har sovnet av seg selv i sengen sin i flere mnd nå. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå