Gå til innhold

Hvordan gjør dere det med mating, døgnrytme osv?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Aner ikke hvordan det kommer til å bli, men har planer om å få dem inn i samme rytme.

Har fått tips om at spesielt om natten er det lurt å vekke den andre hvis en våkner og er sulten. Ellers så ender du opp med å amme én, legge deg, og bli vekket 15 min senere av at den andre er våken.

Tror at vi sparer oss mye tid og strev ved å gi dem samme rytme.

Hei.

Jeg har alltid vekket de om de ikke har våknet likt. Hos oss tok det ikke lang tid før de begge var inne i de faste rutinene. Den føste mnd fikk de flaske samtidig mens de lå i ammeputa men etterhvert som de har blitt større ligger de i vippestolen eller så tar jeg en og en.

Her har guttene sovet ute i vogna siden de ble født. Har det vært veldig kaldt har de sovet i senga eller vogna inne.

Nå er jo vi ganske ferske tvillingforeldre. De er to uker i dag. Jeg ammer mine. Synes det fungerer fint foreløpig. De har samme hovedmåltider, men de har hver sine perioder på døgnet hvor den ene er mer sulten og våken enn den andre og da ammer jeg dem hver for seg. De får altså både litt samtidig og litt hver for seg. Ammer dem 1-2 ganger hver natt og da våkner de som regel samtidig eller rett etter hverandre. Hvis ikke den sovende våkner av seg selv vekker vi ham. De får vel pupp ca 8-9 ganger i døgnet. Eller hele tiden når de har økedøgn. Har bare hatt to av dem foreløpig. De sover i samme seng. Sprinkelsenga er jo gedigen foreløpig så der er det veldig god plass. De første to ukene har gått strålende. Men med to gutter på 2 og 6 fra før og 40 bleieskift og amming så er det travelt. Og da er det iallefal viktig at de er i samme rytme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...