Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hjelp, vi skal i et bryllup når tassen blir elleve måneder, om et par uker. Nå vil han ikke ha flaske med mme lenger! (Det gikk bra tidligere).

Lurer på hvordan dette her skal gå når besteforeldre skal passe ham. Hvor lenge kan han gå uten melk? Han er blitt altfor avhengig av meg for å sovne, men pappaen hans jobber mye så har ikke hatt noe særlig valg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje han ikke trenger den lengre?? Stor gutt? Siden det er to uker til så kan dere jo rekke å legge om litt rutiner? Bruker han den til å sovne inn?

Skrevet

Ja, han er en stor gutt og nei, han bruker puppen til å sovne inn (ofte), men kan sovne selv etter å ha fått mat og melk. Vi vet rett og slett ikke hvordan han vil reagere når jeg er borte og han ikke får puppen. Vi har prøvd et par ganger nå å gi flaske, men han nekter.

Men, mener du at han kanskje ikke trenger melk for å sovne? Føler meg helt uvitende her. Takker for hjelp!

Skrevet

Det beste er at han sovner inn uten "hjelp" . Det har alle det best med over tid. For han så er det jo gull å sovne inn på puppen, men han skal jo ikke ha den for alltid... Jeg ville forsøkt å gi pupp før kveldsmaten og så legge han etter det. Mulig han kan prostestere, men en ny rutine tar jo litt tid, men han kan også finne på å godta det. Jeg har kjørt ganske konsekvent på leggerutinene, så nå sovner han omtrent i det hodet kommer på puta, jeg for min del sliter i den andre enden. Min vil opp kl 05...

Skrevet

Bruker han tutekopp? Har du prøvd om han vil drikke av det?? Tenker også at det er naturlig å slutte nå som han selv ikke vil ha. Kanskje det går bedre en du tror. Og kanskje han vil ha flasken når du ikke er der?? Det ville min gutt og han vil ikke ha flaske ellers. Det gikk også greit å sovne uten sovepupp da mormor passet han for 1.gang:) Lykke til.

Skrevet

melken er ikke så viktig som mange synes å tro mener nå jeg. min jente er 7 mnd, og drikker lite men legger på seg som hun skal og trives som bare det. jeg tilbyr henne flaske til hvert måltid, men stort sett vil hun ikke ha. hun drikker kanskje 100-150 ml i sengen til frokost, noen dager ca. 100ml til middag eller til kvelds, men det er like vanlig at hun ikke drikker noe. nå har hun vært forkjølet i nesten en uke, og noen dager da har det vært helt umulig å få i henne mme på flaske, dvs hun har ikke drukket noenting. men så lenge hun spiser grøt og frukt (og middag) får hun jo i seg væske. (jeg ammer ikke lenger). Når han er så stor som 11 mnd kan du jo begynne så smått med vanlig melk i kopp, det er ingenting som tilsier at de MÅ ha flaske når de er så store :). Leggingen hos besteforeldrene går sikkert fint, det må jo DE finne ut av - overlat det til dem du så går det sikkert bra.

Skrevet

Takk for svar. Skal kjøpe tutekopp, har bare Avent-"suttekoppene".

Han nektet flasken en ettermiddag jeg var borte og pappaen passet, men vi får bare prøve igjen. Det jeg lurer på også er om det er krise hvis han ikke drikker melk på la oss si ni timer...nei, det høres ikke bra ut. Eller hva?

Skrevet

Okay, der svarte du meg i mellomtiden på det jeg lurte på ang. melk. Takk! Føler meg litt roligere på at dette må gå bra nå.

Skrevet

håper du får et trivelig bryllup:)

Skrevet

Han spiser vel grøt/middag? Og blir han tørst nok drikker han nok melk/vann av kopp eller flaske. Når han er 11 mndr er det ingen krise om det går 9 timer uten melk. Jeg ammet mine to største bare morgen og kveld når de var så store.

Når det gjelder legging, så ordner det seg sikkert. Et lite avvik fra rutinen en gang gjør sikkert ikke noe. I verste fall kan de vel ta han i vogna og trille en tur om kvelden?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...