Gå til innhold

Amming hjelper ikke ift vektnedgang...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette fant jeg på BIM-sidene....:

Myten om amming

Det er en myte at man tar av seg mens man ammer. De som bare legger på seg det en gjør i graviditeten, pluss noen kilo til, sånn ca 12-15 kilo, vil i stor grad gå det ned av seg selv i løpet av det første året etter fødselen. Men de som legger på seg mer vil nok slite uansett om de ammer aldri så mye.

Har du lyst til å lese mer om dette kan du gå til Ivillage, et nettsted for damer i USA: www.ivillage.com

Det står mye rart der, men akkurat dette er godt stoff. Send meg gjeren en tilbakemelding på dette ([email protected]).

Er det sant??????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det er veeeldig individuelt jeg!

Her hjelper det ihvertfall, jeg la på meg 22 kg, nå har jeg 3 kg igjen til normalvekta, spiser masse sjokolade hver dag og alikevel går vekta nedover... Jippi:)

Skrevet

Jeg har iallfall gått utrolig ned i vekt ved hvert barn og føler at det er ammingen som gjør det, det er jo litt naturlig også i og med at kroppen gir i fra seg næringsstoffer gjennom morsmelken, det er en kjent sak at man må passe på å spise litt ekstra når man ammer vel

Skrevet

Ingen automatikk i at du går ned igjen selv om du ammer. Må uansett ha kaloriunderskudd. Mange her inne som sliter med de siste 5 kg.

Skrevet

Jeg har to barn.... La på meg over 20 kg med begge. Med førstemann rant kiloene av selv om jeg spiste akkurat det jeg ville, bl.a masse sjokolade (gjerne 200g plate hver kveld) som jeg var helt hekta på. Denne gangen sitter kiloene fast-fast-fast.....Gutten er 6 mnd og jeg har fortsatt 10 kg til jeg er der jeg var da jeg ble gravid, og 15 kg til jeg er der jeg vil være. Spiser sundt og trener flere ganger i uka, men det går veldig sakte nedover gitt.....

Skrevet

Jeg har en mistanke om at det ikke er amming som gjør at man går ned i vekt. De aller fleste av oss er mer aktive etter at vi fikk barn enn mens vi var gravide. Selv går jeg 1-2 timer tur med godgutten min stort sett hver dag. Tror nok det utgjør mer enn amming (for i så fall burde jeg virkelig rase ned i vekt ettersom jeg donerer morsmelk også). Også er det ikke alltid at jeg rekker å spise noe særlig heller da. Enkelte dager vil godgutten ha mye oppmerksomhet...

Skrevet

Man forbrenner ca. 70 kalorier pr dl morsmelk kroppen produserer. dvs man har høyere forbrenning enn en ikkeammende forutsatt at man ellers har samme aktivitetsnivå.

Et kilo fett tilsvarer 7000 kalorier. I ren amming vil dette da si 10 liter melk.

Spiser man mindre enn man forbrenner går man ned. Så enkelt er det bare.

Noen har mye overflødig vann i kroppen som forsvinner de første månedene. Det er vel egentlig logisk sett den eneste måten man skal kunne rase ned i vekt på.

Skrevet

Jeg har fullammet i snart 5 mnd, og ikke gått ned noe etter at jeg kom hjem fra sykehuset. Er i normal aktivitet, går vel en tur på 1-2 timer hver dag, men har fått en enorm appetitt. Merket at jeg var mer sulten enn vanlig under svangerskapet, men etter fødselen har det tatt helt av. Vet ikke om jeg kan skylde på hormoner eller stoffskifte, men magen rumler lell og krever mer mat. Når trøster alle meg med at bare han begynner å gå så kommer kiloene til å rase av:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...