2.gangsmor til LilleSkatt Skrevet 29. mai 2007 #1 Skrevet 29. mai 2007 Hei!Er det noen fysioterapeuter her, eller sykepleiere...eller kanskje leger....?Vet at det er så mange forskjellige type folk her, kanskje jeg har flaks..?(Er selv jurist, hjelper -svært- lite akkurat nå...) Var nemlig på rask trilletur for tre dager siden, gikk veldig fort, for trimmens skyld. Kom hjem og var rimelig pumpa.Satt meg ned i en stol(uten å tøye ut først...), skulle så reise meg og ta en tlf som ringte, og vips, så fikk jeg...ikke kink, men hva heter det...strekk i ryggen, i den nederste delen, på venstre side...kanskje det tom. kalles en del av korsryggen,....(neppe, er nok til venstre for korsryggen) Gjorde veldig vondt og kunne knapt reise meg. Litt bedre nå, men fremdeles sånn at hele meg "går i stå" når jeg skal reise meg og belaster den delen av kroppen. Har ligget med varmepute og fått sambo til å massere meg litt(men han er av den utålmodige massør-typen..)...Saken er altså at jeg har problemer med å ta meg av min kjære lille datter på 2 mnd....Noen som har hatt det samme?Som vet hvor lang tid d tar før d går over?Skal man ligge i ro, eller hjelper det å bevege området?Blir gaaal av å ikke kunne bevege meg ordentlig...Har dessuten spist opp de to paralgin fortene jeg hadde....Må jeg etterhvert til lege....?Får jeg paralgin der...? *Blæh*- Dette er pyton..
simbamamma Skrevet 29. mai 2007 #2 Skrevet 29. mai 2007 Hadde noe lignende selv, og fikk da beskjed om å ta Paracet (jeg ammer), slik at jeg skulle klare å bevege meg så mye som mulig. Det er viktig at muskulaturen ikke stivner! Og det gikk faktisk over av seg selv i løpet av en knapp uke. Ville tatt en tur til legen, h*n finner fort ut om det er muskulært og kan gi deg resept på det h*n mener er fornuftig. Voltaren kan også være bra hvis det er musklene som er problemet. Kommer jo selvfølgelig an på om du ammer, eller ikke, og hvor restriktiv legen din er på slikt. Jeg fikk legeerklæring på at jeg ikke klarte å ta hånd om sønnen min alene, slik at samboeren kunne være hjemme. God bedring!
Murmeline Skrevet 29. mai 2007 #3 Skrevet 29. mai 2007 Ja, gå til legen, ikke alt man kan ta med amming. Hadde slik akutt rygg-greie for et par år siden (uten barn da), men det var verre, for jeg klarte nesten ikke å gå. Fikk masse rød-trekant-dop + betennelsesdempende. Hvis du trenger det, bør du nok kutte ut ammingen og bare pumpe en stund. Bevegelse innenfor rimelighetens grenser er gjerne bra.
2.gangsmor til LilleSkatt Skrevet 29. mai 2007 Forfatter #4 Skrevet 29. mai 2007 Tusen takk for svar!
Mari+Lukas06+Vilde08*fødeklar Skrevet 29. mai 2007 #5 Skrevet 29. mai 2007 Sikkert fått deg en kjink i ryggen. Har hatt de 3 ganger, jobber på sykehjem :-p Paracet kan du trygt ta om du ammer! Går selv hjemme med knekt ribbein nå, kjenner til det å føle at man ikke strekker til :-( Sambo er ikke så mye hjemme heller :-/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå