Gå til innhold

Litt i vilredet om Simo kombi

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har egentlig falt veldig for en Simo kombi vogn. Men forbrukerrapporten fra i fjord slakter denne vogenen helt. Blir så ryktelig usikker på om den er trygg....???

Klarer ikke å finne noen tester på vogner på nettet?

Noen som har sett noen slike tester?

Noen som har noen meninger om Simo vognene.

Det er nemlig tilbud på denne vognen på barnas hus i helgen......

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det er vel en grunn til at den er norges mest solgte vogn:) Har mange fornøyde venninner hvertfall.

Skrevet

Slike tester forresten, de gjør ofte mer skade enn lurt, testkriteriene er ofte helt på jordet, instruksjonsbøker blir lest feil/ evt ikke lest osv. Så ikke stol blindt på slike tester.

Skrevet

Jeg har simo kombi 2006 modell-veldig fornøyd. God fjæring,god å trille,god plass til vesla. Det einaste er at det er en stor vogn og en lettere trille er en idé å ha ved siden av til butikkrunder og slikt:)

Kan ikke heilt se hvor den evt. skulle feile på sikkerheten....

Skrevet

Tusen takk jenter!!! :)

Skrevet

Hei, vil bare innformere om at Simo har lettere for å tippe bakover enn andre 4-hjulinger fordi den er høy / har høyt tyngdepunkt. Det er spesielt når man bruker sportsdelen at dette er et problem, fordi tyngdepunktet forskyves når man tar opp ryggen på vogna. Vær også forsiktig med å henge stelleveske på håntaket. Når man skal bruke sportsdelen, er det derfor viktig å sette ned innsatsen et hakk, dette er det mange som glemmer. Jeg ville heller gått for Brio... de er jo nesten helt like, men fordelen med Brio er at den er mye stødigere og lettere. Ellers samme gode kvalitet!

Skrevet

Må bare kommentere deg 2julibarn...

Har nå vært nanny for en gutt - han hadde brio kombi.. vognen veltet stadig vekk når stelleveska hang på..

Jeg har simo kombi - den har aldri veltet - og jeg har ofte VELDIG tung stellebag..

Ellers så er jo simoen tyngre enn brioen og større.. men jeg er veldig fornøyd med min simo.. Skal ha en lettere trille/sportsvogn for å få plass til litt mer enn bare vogn i bagasjerommet ved siden av, men ellers har jeg ingenting å utsette på simoen..

Skrevet

Hei MammamTilTobias!

Jeg syntes at dine erfarnger høres merkelige ut. Stikk i strid med både mine og mine venners erfaringer. Regner med at sportsinnsatsen på din Simo er satt ned til laveste possisjon siden vogna di er stabil. Et vennepar av meg, med Simo 03-modell, måtte holde på håntaket da veslejenta satt i vogna, hvis ikke så tippet den av seg selv! Vi derimot, med Brio 03 trengte ikke å sette ned innsatsen engang, den er stødig uansett, men hvis jeg setter ned innsatsen vil den jo bli enda stødigere. Lurer på om nanny-gutten din hadde en eldre og "gammeldags" Brio-modell... I Danmark ble Simo trukket tilbake fra markedet fordi den var for ustabil. De ville ikke ha den der! (Dette skjedde i 04 +/- et år husker ikke årstallet korrekt). Ja, dette var noen av mine erfaringer!

Skrevet

Når jeg snur sportsdelen slik at vesla ser framover og ikke mot meg så er tyngdepunktet endret og hvis stelleveska er tung så kan jeg se for meg at den kan tippe (hmm-lang setning gitt...) Men det har aldri skjedd her,bare merker at tyngdepunktet er endret.

Skrevet

Jeg har bare positive erfaringer med simo. Den beste vogna jeg noen gang har hatt..

Skrevet

Vad menar du med att sätta ned insatsen? Vi har en brukt brio 03, har aldriv märkt att den är ostadig.

Skrevet

Hei morsara! Da har du samme vogna som meg, Brio 03. Og ja, den er veldig stødig så jeg har heller aldri giddet å sette ned innsatsen, men det er egentlig meningen at man skal senke sportsdelen et hakk når man bare bruker denne. Du kan altså feste sportsdelen på et lavere nivå på understellet slik at hele vogna blir lavere. Har ikke vogna foran meg nå så klarer ikke å beskrive eksakt hvordan man gjør det. Men hvis du kikker på understellet der sportsdelen er festet så ser du det sikkert. Simo -03 er en høyere vogn i utgangspunktet, så denne MÅ man senke når man tar ut bagen, hvis ikke blir den forferdelig ustødig... Det er dette jeg prøvde å få frem her tidligere.

Skrevet

Jeg har hatt Simo-kombi vogner i 11 år, og har aldri opplevd vognen som ustabil...Hverken med stellebag på eller med instasen oppe eller senket. Jeg har brukt simo-vognen til barna har vært ca 2 1/2 år, og er strålende fornøyd, og skal bruke den til babyen som kommer til høsten og...

Jeg opplever iallefall ikke simo-vognene jeg har hatt som usikre, eller ustabile.

Jeg har også ett par venninner som har hatt brio vogn til sitt første barn, og som har kvittet seg med den og kjøpt simo til nr 2... Men antar dette vogn greiene er mye smak og behag og.

Skrevet

2julibarn - jeg har simo kombi 05...

ser ingen muligheter til å senke sittedelen på den...

ikke på den brioen jeg snakket om heller, som enten var en 03 eller 04..

Skrevet

Jeg har hatt Simo Kombi og aldri hatt noe problem med at den er vinglete eller tipper,God og stødig vogn.Og min var av det høye slaget,ikke mulig å sette ned sportsdelen lavere.Og ei venninne har Brio,også kjempefornøyd,tror det blir litt hipp som happ mellom de to.

Skrevet

se i bruksanvisningen

på min 05-modell er det en bøyle på hver side som skal skrus av, snus, og skrus på igjen

(du trenger umbraco nøkkel, og skiftenøkkel for å holde igjen mutteren)

sittedelen blir da ca 10 cm lavere og vognen blilr mer stabil

tar forsåvidt mindre plass i bilen også, så vi gjorde dette allerede da vi skulle bruke den med bagen i.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...