72-modell Skrevet 29. mai 2007 #1 Skrevet 29. mai 2007 Hei, Gutten min på 4 mnd har begynt å våkne opp on natten og så være våken i 1 time- 1 1/2 time. Da ligger vi bare i sengen, han ligger ved siden av meg dobbeltsengen (pappan ligger på eget rom...) og jeg bare stapper inn smokken eller prøver å roe ham, på mørkt rom. Fram til nå har han kun våknet opp når han er sulten og så sovnet igjen. men nå er han altså lys våken i en periode midt på natten. Om dagen sover han ca. 1 time i 9 tiden, så 1-2 timer i 12-13 tiden og en liten time igjen i 17-18 tiden. legger ham ca. 2030. Da er han trøtt. Noen som har noen tips til hvordan slippe å ha en våken gutt on natten eller hvorfor dette skjer??
komplett familie Skrevet 29. mai 2007 #2 Skrevet 29. mai 2007 her i gården måtte vi igang med grøt, han trengte mer næring..... Selv om jeg har fløte i puppa.... Hva med å få han inn på eget rom, har hjulpet mange av mine venninner. Han vår har ligget på eget rom siden han var 2,5mnd, og har stort sett sovet natten igjennom...
72-modell Skrevet 29. mai 2007 Forfatter #3 Skrevet 29. mai 2007 Hei, Ja, har tenkt på det med grøt, han er en ganske stor gutt, kanskje han trenger mer mat. Hva slags grøt gir man til 4 måneder gamle barn? Han er 4 mnd og 2 uker. Eget rom , jo da. Første barnet la vi på eget rom fra 3 måneder, men jeg måtte jo inn 3-4 ganger om natten for å amme...synes det er greiere å bare amme i sengen når vi ligger der sammen. Men jeg ser jo poenget, kanskje vil han sove bedre alene. Vi får vel ta et forsøk...
komplett familie Skrevet 29. mai 2007 #4 Skrevet 29. mai 2007 her måtte vi begynne rett på 6mnd grøt (han var 5mnd) da han nektet de 4mnd grøten. Men jeg vet de anbefaler maisgrøt! Ang natten så skjønner jeg deg godt, men jeg vet ikke hva som er best jeg - kanskje han begynner å sove natten igjennom? lykke til uansett hva du velger - man finner jo ut av ting etter hvert
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå