Gå til innhold

Hva var den fineste dåpsgaven dere fikk/bra forslag til hva jeg kan kjøpe? (jenter)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei hei!

Noen som har lyst til å hjelpe meg litt? Har 3 dåpsjenter jeg skal kjøpe til. Det er døtre til venninner, så skal ikke vre sånn kjempedyrt, 3-400 kanskje?

Lurer på å kjøpe sølvskjeer og gravere inn dåpsgaven. Sånt barnebestikk, tallerken og kopp f eks eller hva med bøker? Sangbok, eventyrbok el??

Forslag?

Barnebibel er ikke aktuelt...

Takker veldig for hjelpen!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var i barnedåp til jente på søndag å da hadde vi kjøpt smykkeskrin på bånsull til henne. det ble de kjempegla for å det trengtes absolutt for hu fekk jo så mange smykker...

Skrevet

Asbjørnsen & Moe bøkene er jo veldig fine - og det finnes utgaver som ikke er kjempedyre, men fortsatt veldig fine.

Personlige gaver tror jeg betyr mest - til sønnen min fikk vi et inngravert munnspill fra en av fadderne og det var kjempefint. Til datteren min fikk vi en stor forstørrelse av et bilde bestevenninnen min (som utdanner seg til fotograf og hun var med på fødselen) har tatt + et album med (fine, ikke ekle) bilder fra selve fødselen.

Hva med å lage en egen sangbok? Kjøp inn en fin liten bok, skriv dine favoritt barnesanger pent ned i den og pynt/tegn litt rundt. Det er både personlig og fint :o)

Skrevet

Den stora barnesangboka är väldigt fin, liksom den stora eventyrboka. Och Rørospled (kanske för dyrt...)

Skrevet

Dersom de har funnet sølvtøy de ønsker å samle på til de små synes jeg dette er en veldig fin gave.

Jeg ønsket sølvtøy i gaver og snuppa fikk kjempemasse. Mange som graverte inn navn/dato på også, og det er veldig fint. Fint å få noe man får bruk for siden tenker jeg, de søvkoppene synes jeg blir mest bare til å stå og støve ned.

Så var det noen da som kjøpte sølvtøy som ikke hørte til i den serien, og da var det litt dumt at de hadde gravert inn, lite poeng å ha 3 forskjellige sett med barneskjeer synes jeg da..

Hva folk ønsker er jo veldig forskjellig, synes det beste er å høre med foreldrene om det er noe spesielt de vil ha. Dumt å gravere inn om man ikke er sikker på at de blir brukt/at barnet ikke får flere like.

Skrevet

Fikk en søt porselenssko med navn og dåpsdato påmalt. Den syntes jeg var kjempefin :)

Skrevet

vi hadde dåp i helgen, og jeg ble litt lei meg for hun fikk ingen skje eller gaffel...

misfortså meg rett. jeg ble glad for alt hun fikk. men det er grense for hvor mange smykker og diamanter hun trenger,

ellers vet jeg at min venninne ble kjempe glad for en sånn bergans ryggsekk som var til barn

Skrevet

GULLHJERTE MED GRAVERT NAVN INNI - EMMA FIKK DET AV SIN FADDER OG DET ER BARE NYDELIG, SYNS JEG!

Skrevet

Gavekort på babyfotografering

Skrevet

Vi fikk blandt annet en barnesølje. Har også gitt dette et par ganger. og det har blitt veldig godt mottatt.

Skrevet

Hei. Vi fikk veldig mange fine ting, bla den store Alf Prøysen boka og andre eventyrbøker. Sølvkopp, bestikk, kopp og skål, rammer, sparebøsse i sølv, flagg til å ha på bordet ved bursdag/dåpsdag o.l.

Og så fikk vi en liten bjelle-lignende ting i sølv med bitteliten tannfe på toppen til å oppbevare den første melketanna i, den var veldig nydelig, og praktisk. Min første tann ligger i en plastpose....

Skrevet

Jeg gir alltid barnesølje til jenter, og det er alltid populært, så jepp signerer denne

Skrevet

Vi fikk kjempemasse flott, men en av favorittene er noe som heter "Gullungen"

Bilderamme med plass til å inngravere vekt, dato, osv...

Skrevet

Det fineste og mest nyttige vi fikk var to sangbøker.

Ellers så synes jeg det var veldig kjekktog morro med en slik:"min første tann" og "mitt første hårlokk", pluss slik -dåpsatestrull-holder".

Skrevet

En nydelig sirkus karusell med hester osv som spilte når en trakk den opp.

Skrevet

Jenta mi fikk masse fint til dåpen; men ingen barnesølje... syns de er veldig fine..

Må kjøpe en selv til henne tror jeg :)

Ellers er bøker fra Den store hvite-serien kjempefin...

Skrevet

Min jente fikk masse fint, blant annet fine smykker, smykkeskrin, servise osv. Alt er greit å ha, synes jeg! Nå er hun 3 år og spør hvem hun har fått smykkene av når hun har dem på, og hvem hun har fått skål, kopp osv av når hun bruker det. Hun synes det er kos å få høre om alt folk ga henne til såpen, og hvem som gav det.

Hun liker også Den store barnesangboka 1 og 2, de synger vi fra hver kveld fremdeles.

Jeg kjøpte et spesielt servise til et av mine fadderbarn, sender med en link under her. Der kan man kjøpe servise eller kopp med barnets navn på. Synes det er helt spesielt! Man kan få sølvkrone på hvia man betaler litt ekstra.

Det er vanskelig å bytte da, men man kan jo håpe at de liker det eller ikke får flere ;0)

http://www.babydesign.no/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...