Gå til innhold

avslutte amming - hvordan?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en sønn på snart 9 mnd som ikke er så veldig fornøyd med puppen for tiden, vel, han er fornøyd med kosen, men er ikke nok mat der.....

Er litt redd han får for lite væske - hvor mye væske skal en 9mnd baby på litt i overkant av 10 kilo ha?

Håper på svar.

Bleiene hans er våte og lukter ikke stramt, men de er ikke så tunge som før.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har kranglet i en god stund nå(8mnd gutt) og har bare en amming om dagen. morgenpuppen... Jeg gir han vann til alle måltider nå. Han virker fornøyd og blid.

Skrevet

det er det vi gjør her også. Så de trenger ikke mme? Hvor mye vann får du i han sånn ca pr døgn?

Skrevet

Jeg gir han ikke mme fordi han får et par måltider med grøt om dagen og det skulle dekke hans behov for "melk" Ikke lett å si hvor mye det blir men han får kanskje i seg en halv dl pr måltid?? Så mellom 1.5 og 2 dl om dagen. Så er det jo veske i all maten som går inn også. JEg gir også litt fruktpure, sviskesaft og tynn eplejuice. Leste et sted at disse skal ha mellom 5 og 6 dl i løpet av et døgn. Tror uansett at det viktigste er at de virker fornøyd og opplagte når de er våken og at du har noen tissebleier om dagen. Sånn super tunge har ikke vi hatt siden han var 4 mnd. Da introduserte jeg litt grøt og vips ble det litt annerledes.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...