Gå til innhold

Kan jeg klage, og hvor gjør jeg det??? Hjelp..! Samme som skravlesiden

Anbefalte innlegg

Gjest Odyssey og det nydelige nurket
Skrevet

Hadde ks på torsdag. Har kommet meg fint, var oppe 3 timer etter kset og spiste middag i kantinen osv. Så ingen komplikasjoner etter keisersnittet.

Men..

Jeg ble trillet inn på operasjonsbordet klokken 1020, og i mine papirer står det at jeg har enorm sprøyteangst, men legen leste ikke journalen min, og jeg prøvde å si det men jeg ble på en måte ikke hørt. Han traff ikke spinalnerven min. Det gjorde sykt vondt da han prøvde å sette sprøyten, og det eneste stedet jeg kjente den var i venstre lårbein, som en jævlig strekk som at foten ble dratt ut. Dette sa jeg og han ble mer og mer frustrert fordi ha nikke traff. Jeg gråt og gråt og gråt og ba de legge meg i narkose, fordi det var så fælt. Mannen min satt på naborommet og hørte alt og ble rimelig fra seg han også. Jeg ba han ringe en annen lege, for han traff jo ikke, og mange av de andre sykepleierene sa det samme, ring bakvakten. Men neida, han hadde gjort dette 1000 ganger før så han kunne det. Ja tydeligvis ikke. Jeg ba om å få xylocain fordi dette gjorde så vondt - han nektet å sette den fordi da ville det bli to stikk i stedet for ett, men HALLO han hadde allerede stukket meg fra 1020 til 1050!!!!!!!! Tror jeg hadde klart ET ti liksom. 1115 ringte han ENDELIG bakvakt, og da kjente jeg at jeg blødde i fra ryggen. Bakvakten kom og leste journalen min, og sa "her går det mot en narkose, men jeg treffer nok så det skal du få slippe".. Satt der med bt på 145/115 og pulsen i 134 liksom.. og gråt.. hadde grått siden 1030.. Han traff heller ikke og satte bedøvende sprøyte så det ikke gjorde vondt.. Men jeg var så lei meg.

Plutselig 1128 sier de "her blir det narkose" og jeg får helt panikk og skriker at nei dere får ikke lov, jeg nekter, jeg må se mannen min, vær så snill, slutt osv.. men de hørte ikke på meg .. 1130 sovnet jeg og 1132 var hun ute.. Nå har jeg en "sjøsyk" følelelse i ryggen der jeg ble stukket, samt 10 stikk hvor jeg ble stukket gjentatte ganger og det er HER det gjør vondt, i ryggen og venstre lårbein.. Er så redd noe galt er skjedd, kan jeg ha blitt skadet?

Kan jeg klage på dette og hvor gjør jeg det? Er så lei meg for at ting ble som det ble.. Mannen min hørte meg gråte fra 1030-1128 og ingen gadd å tenke på han en gang der inne mens han ventet.. ganske vondt for oss begge :((

Så.. hva skal jeg gjøre, eller er det bare å "la dette gå" ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff da:(((((

Kjenner meg litt igjen,ikke i forbindelse med fødsel,men med ryggmargsprøver:(( De stakk meg så mye,at isjas nerven fikk seg en skade den gangen..inkompetente folk!!!!!Det er nettopp det som kan ha skjedd med deg,at de har stukket deg i nervene,i og med at du fikk vont nedover beinet..Jeg klaget til pasientombudet jeg,og skrev et brev til styret på sykehuset om dette..fikk til svar fra sykehuset at de beklaget dette,men ikkenoe annet!Pasientombudet hadde fått mange saker om nettopp slik behandling,landet rundt,og de var ikke nådige i sin krittikk altså..men hva hjelper det,skal man gå til sak pga feilbehandling,må man regne med å betale endel selv,og det hadde ikke vi råd til:( men KLAG,d bør du gjøre,for slik behandling,skal ikke forekomme altså!!!fy søren jeg blir sinna på dine vegne..(akkurat som jeg kjenner smerten også)

du har blitt feilbehandlet ja,er ikke vanskelig å se det utifra det du skriver!Men for at du ikke skal få problemer i etterkant nå(hvem vet?) så bør du skrive brev og kopiere til deg selv også,og sende til sykehus og pasientombud,snarest mulig!For da har de deg i systemet,hvis det skulle bli noe mer(får da inderlig ikke håpe det)

klæm!!!!

Skrevet

Uff, så trist å høre at du hadde en så vond opplevelse Oddyssey. Han legen hørtes jo helt forferdelig ut! Om du vil klage på behandlingen du har mottatt er det så vidt jeg har skjønt Fylkesmannen som er rett instans.

Har funnet en nettside for deg der du kan lese mer om våre klagerettigheter og hvordan du kan klage. www.helsetilsynet.no/templates/newsectionpage____8721.aspx

Sjelden det kommer noe mer ut av slike saker enn en beklagelse fra sykehuset, men det kan hende du likevel vil føle deg bedre om du "sier fra" til noen.

Lykke til!

Skrevet

Sakser fra nettsiden:

"Klage på helsepersonell eller virksomheter i helsetjenesten

Du kan klage på helsetjenesten eller helsepersonell dersom du for eksempel mener at du har blitt behandlet uforsvarlig. Dette gjøres ved å be helsetilsynet i fylket om en vurdering av forholdet. En slik anmodning må inneholde hvem det klages på og hva klagen gjelder, for eksempel en beskrivelse av det man mener er en feilbehandlingssituasjon. Det er viktig at du gir alle de opplysninger du tror kan være av betydning for vurderingen.

Det er ingen frist for en slik anmodning, men det er en fordel at denne kommer så tidlig som mulig, både for at virksomheten kan rette på forholdet så fort som mulig, og for at tilsynsmyndigheten får best mulig grunnlag til å vurdere saken."

Skrevet

Å helvete da.. kjennes ut som jeg svaier og at ryggen er "knekt i to og lealaus" der han stakk de tusen gangene.. er jævlig vemmelig..

selvsagt sier de jo bare unnskyld som susyq skriver under her.. men er godt å få høre at jeg har rett..

men om de har skadet nerven i foten min.. det var den eneste nerven han traff, og han traff den som sagt en million ganger.. hva skjer da ?

Skrevet

Om du kan bevise at han har skadet nerven i foten din skjer desverre fortsatt ikke stort. Har litt kjennskap til slike saker, og eventuelle erstatningsbeløp i Norge er minimale. (En grov voldtekt ligger på 100 000 for å si det sånn....) Hvis du kan dokumentere tapt arbeidsfortjeneste eller store utgifter til behandling kan du i en rettsak få dekket hele eller deler av denne summen, men da risikerer du også å betale saksomkostninger for motparten om du ikke vinner frem, pluss egne advokatutgifter naturligvis.

Mest sannsynlig får bare legen en ripe i lakken.

MEN kan som sagt fortsatt være vell verdt å klage til Fylkesmannen (da er du jo ennå langt unna rettssak og advokatutgifter), om så bare for å sette ned foten og vise at slik behandling er uakseptabel.

Skrevet

Odyssey:)

Det er jo ganske nytt til deg nå da,så jeg vil jo (håpe) og tro at det vil gradvis gå over,de har jo "harva" ganske heftig med deg:/ Det som kan skje,som skjedde meg,er at jeg er delvis lammet i den ene foten(leggen og delvis fotbladet),som følge av feilbehandlingen da:( men det er sjeldent altså!Som sagt,dette bør du klage på,slik at de har deg i systemet ved en senere henvendelse!!

Skrevet

Fant dette på npe.no sine sider under temaet anestesi:

Kvinne, 27 år, fikk utført keisersnitt i spinalanestesi. Det var vanskelig å sette bedøvelsen, og hun ble stukket flere ganger. Inngrepet ble utført uten komplikasjoner. Hun har siden vært plaget med kroniske ryggsmerter ved innstikksstedet og plager i det ene benet. Det er konkludert med at plagene skyldes en nerveskade i forbindelse med spinalanestesien.

NPEs konklusjon: nerveskaden med påfølgende ryggsmerter og plager i benet skyldes mest sannsynlig spinalanestesien. Pasienten har krav på erstatning.

Skrevet

å herlighet, for en historie, og for et inkompetent personell!

Hvilket sykehus var dette på?

Skrevet

Takk for mange fine svar.. Dette var ahus.

I går ble jeg innkalt til en time der klokken 10 for å ta noen prøver samt et mr av ryggen, mr'et ble ikke noe av fordi jeg hadde ikke infeksjon i kroppen, så de forsto ikke hvorfor ryggen var vond - godt at ryggsmerter er infeksjonsbetinget??

Ble etter 4 timer VENTING møtt av en annen anestesilege enn den som dreit seg ut. Siden ahus hadde klrt å rote bort journalen min og ingen anestesirapport forelå, så klarte han å stille glanspørssmålet:

"Hvilken operasjon hadde du " Hallo, jeg sitter på barsel og skal diskutere en spinalbedøvelse, det er jo helt tydelig at jeg tok MANDLENE.. ehh..

Han hadde ingen gode svar, det beste svaret var vel "..."

ETter å ha prøvd å få han til å høre fikk jeg et

"beklger stikkinga, skal si i fra til de som gjorde det" som plaster på såret.. Yeah.. Heia ahus.

Men snittet er pent sydd til den store gullmedalje.. ingen komplikasjoner med det.

Skrevet

Hæ?Fikk du ikke Mr pga av du ikke hadde en infeksjon??hvilke inkompetente folk jobber der egentlig???mr kan man ta uansett da,jeg har vært på utallige mr,pga vond rygg!Har da påkker meg ikke noe med om du har infeksjon eller ikke det vel?herregud!mr BØR få tatt,eneste røntgen man ser ryggen skikkelig altså,vanlig røntgen er bare tull(det er veldig bra for brukket ben osv..hehe..)samme med CT,man ser ikke så godt der heller..blir helt sjokka av den behandlinga du har fått jeg!!

Ja man sitter på barsel etter en mandeloperasjon ja,alle vet jo det?muhahahaha :D

OHHHH LORD!!KLAAAAAAAG til pasient ombudet,gå gjerne til fylkeslegen også!

Skrevet

Saann er er klagen min postlagt til både pasientombudet og fylkeslegen..

er blitt merkbart dårligere og dårligere og dårligere.. og fortsatt ingen infeksjon. jævlig ekkelt:(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...