Gjest Skrevet 29. mai 2007 #1 Skrevet 29. mai 2007 I såfall kan vi oppmuntre hverandre? Jeg testet positivt i går og lister meg derved inn her på 1. trimester. I forrige svangerskap hadde jeg litt problemer med å stumpe røyken, røykte ca tre sigaretter per uke, og begynte å røyke igjen når min datter var 4 mnd og ammeintervallene avtok. Og det har jeg så utrolig dårlig samvittighet for!!!! Så etter at jeg testet positivt i går så er alle sigarettene spylt ned i do, og jeg stiller optimistisk på jobb i dag uten sigaretter, uten lighter, og med kontordøren lukket godt igjen slik at jeg får fred. Orker ikke spørsmål om røykepause osv. Dette MÅÅÅ jeg bare klare!!!! Barna mine skal ikke ha en røykende mor, og min lille spire skal ikke utsettes for mine dumme feilgrep. Leste nettop at 7 av 10 barn som har foreldre som røyker, vil komme til å røyke selv også. Så dette er mitt ansvar! Men jeg kommer til å trenge hjelp underveis. Så er vi flere???? Noen som har lyst til å henge seg på? Så kan vi gi hverandre støtte og oppmuntring når det gnager som verst!!!!! Klem
Feliz31 Skrevet 29. mai 2007 #2 Skrevet 29. mai 2007 Hei. Røyker ikke selv ( har gjort tidligere for flere år siden og vet hvordan det er å slutte) Vil bare sende deg masse oppmuntringsklemmer. Dette klarer du!! Stå på.
Mamma'n til Martin & Mille :) Skrevet 29. mai 2007 #3 Skrevet 29. mai 2007 jeg røyker, maks 2 om dagen!!!!! vet hvordan du har det=)
Gjest Skrevet 29. mai 2007 #4 Skrevet 29. mai 2007 Takk for oppmuntrende ord! Nå gikk kollegaen min ut for å ta en røyk, og her sitter jeg.... Huff... I morgen skal jeg ha med meg godterier som jeg kan trøstespise. Så får vekt være vekt!!!! Å ikke klare dette er ikke et alternativ. Jeg må og skal droppe røyken en gang for alle.
amy_de Skrevet 29. mai 2007 #5 Skrevet 29. mai 2007 Hei! Så flott at du slutter å røyke. Sluttet selv for to år siden og vet hvor vanskelig der er. Jeg leste boka "endelig ikkerøyker" Og den hjalp faktisk veldig. I tillegg hadde jeg et skjema på kjøleskapet der jeg fikk et smilefjes for hver dag jeg ikke hadde røkt. For hvert syvende smilefjes fikk jeg en premie av mannen min Vet det er fryktelig barnslig, men det var faktisk en veldig motivasjon å se rekkene med smilefjes vokse Lykke til!
Gjest Skrevet 29. mai 2007 #6 Skrevet 29. mai 2007 Takk for tipset!!! Kanskje jeg burde innføre det i heimen. Det er lov å forsøke
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2007 #7 Skrevet 29. mai 2007 Jeg røkte masse i 15 år, men slutta på dagen! Har ikke hatt lyst på røyk etterpå faktisk. Ikke ta med godterier på jobben for å trøstespise. Ta heller med en pose sånne små knaske-gulrøtter! De er kjempegode!! Her i huset gomler vi sånne, både voksne og barn. Vi har til og med slutta å spise godterier i helgene! Her er det gulrøttene som rår Jeg har stor tro på at du klarer å slutte! Så stå på Jeg heier på deg!
Gjest Skrevet 29. mai 2007 #8 Skrevet 29. mai 2007 Takk for oppmuntring og positive ord! Jeg merker at jeg trenger det for å holde motivasjonen oppe. Tok meg selv nettop i å planlegge en kveld på terassen med sigaretter, litt godt å tygge på og et blad eller en god bok. Må nok redefinere hva som er kos ja! Men det fantastiske som jeg har i vente om noen månder overgår selvfølgelig alt annet!!!!! Inntil videre tillater jeg meg å legge inn et innlegg her når suget er i ferd med å ta overhånd, så har jeg noe å henge fingrene i Tusen takk jenter!!! Stor klem fra meg.
Delirium Skrevet 29. mai 2007 #9 Skrevet 29. mai 2007 Jeg har nå vært ikkerøyker i hele 6 timer.. Så langt går det bra, men jeg har mine anelser om at etterhvert som timene går vil det vippe fra og være det "riktige valget" til å være det "passer meg dårlig" valget... Men jeg er fast bestemt på å klare det. Godt og se at det er flere. Og jeg er glad så mange vil slutte for barna sine
Gjest Skrevet 29. mai 2007 #10 Skrevet 29. mai 2007 Hei og gratulerer med de første 6 timene Så kjekt at vi er flere!!!! Ja, den ambivalensen pleier jeg også å møte når jeg skal slutte og røyke. Men den kommer oftest dag to, synes jeg. Og ja! Hvem fortjener ikke sunne, glade og frisk mødre!!!! Lykke lykke til med røykeslutten! Dette klarer vi!!!
k@ra Skrevet 29. mai 2007 #11 Skrevet 29. mai 2007 Lykke til med røykeslutt!! Det blir litt lettere for hver eneste dag som går. Jeg sluttet på dagen da jeg ble gravid sist og har ikke røykt senere. Er nok den typen som ikke kan festrøyke. Det går jo an å gå på sånne sider på nettet som skal hjelpe eller lese endelig ikkerøyker?? Lykke til uansett!!
gladmamma:) Skrevet 29. mai 2007 #12 Skrevet 29. mai 2007 hei! jeg skjønner hvordan dere har det, sluttet for et år siden etter 10 år med røyking.gjorde det for tiden nærmet seg for å tenke på barn. ville bare understreke at boken "endelig en ikke røyker" funket veldig bra på meg når jeg i tillegg hadde lyst og visste jeg måtte slutte. sluttet på dagen og har ikke trengt noe substitutt av noe slag. les den! man får hjelp til en ny tankegang i forhold til røyking som er helt genial! hos oss er det nå mannen min som har begynt å lese, så vår lille baby skal få to røykefrie foreldre. lykke til!
Gjest Skrevet 30. mai 2007 #13 Skrevet 30. mai 2007 Puh. Dag to av min nye tilværelse som ikke-røyker. Jeg var skikkelig sur og tverr i går, kranglet med både mann og barn. Huff *dårlig samvittighet*. Det går litt bedre i dag. Sitter fortsatt med kontordøren lukket, og skriver innlegg nå fordi jeg nettop er ferdig med lunsj og kjenner suget ja!!!! Litt kort lunte, men det går vel femover. Håper jeg... Ha en fin, røykfri dag kjære medsøstre!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå