Gå til innhold

Hvor gammel var din baby da h'n overnattet hos bestemor el.l ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

...og hvordan gikk det????

Min er 1 år og har enda ikke overnattet borte. Nå tilbyr bestemor seg å ha henne om natten når jeg skal tidlig på jobb. Jeg er litt skeptisk fordi hun våkner i 3-4 tiden hver natt og da er det kun mamma som får henne til å sove igjen. Samtidig så hadde det vært deilig med en natt uavbrutt søvn og en gylden mulighet til å slutte med morra-puppen.

Jeg innrømmer at jeg er litt hønemor - trenger et spark bak for å tørre slippe taket...

(ps.pappa'n får henne av og til til å sovne igjen - men siden han er mest utålmodig om natta er det jeg som pleier ta henne)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var veldig hønemor selv med mine og blir det nok denne gangen og......men tror nok ikkje det gjør noe at hu sover borte:-) At hun våkner, det fikser nok bestemor veldig bra.

Alt er vansklig første gang.

Lykke til!

Skrevet

11 mnd. nå er hun 19 mnd og sover borte 1 uke om gangen fordi de bor langt unna det går strålende. og både hun og mor får litt ferie fra hverandre :)) er alene med henne 100% så greit med litt avlastning på den måten innemellom:)

Skrevet

hun var 13 mnd første gang hun sov hos mormor og bestefar.

Skrevet

Jenta vår overnattet for første gang i helgen hos bestemor si. Hun er 13 mnd og det gikk mye mye bedre enn forventet. Hun sov til og med hele natten, noe hun ikke gjør hjemme!!

Jeg også var fryktelig nervøs for at hun ikke skulle være hjemme. Vi har ikke hatt barnepass på henne før, men nå vet jeg det går greit så nå kan pappan og jeg tillate oss å bare være kjærester i noen timer av og til :)

Skrevet

tja, han var var vel 9 mnd. Gikk strålende det! Jeg er alenemor og er bare nødt til å ha litt fri innimellom så både besteforeldre, 2 venninner av meg og søsteren min har ham over natten. Synes det er viktig jeg da. I sommer skal han være med besteforeldre på hytta en helg og jeg GLEDER meg, for har hittil aldri hatt barnefri så lenge. Han er 14 mnd nå :) Dette går bra!

Skrevet

Guro var 13 mnd første gangen hun sov borte uten oss. I natt skal hun sove borte for andre gang, nå er hun 16 1/2 mnd ;)

Har liksom ikke hatt behov for at hun sover andre steder jeg...annet enn den ene gangen da vi skulle ha innflytningsfest. Nå i kveld spurte tanten om hun ikke kunne få ha Guro på overnatting, siden hun skal passe henne i morgen...og vi sa ja. Aner ikke hva vi skal finne på men, haha.

Skrevet

Jeg husker ikke helt,men mener Luke var litt over året første gang han sov borte hos bestemor:)

Jeg ammet fortsatt Lukas da han sov borte.Puppene var litt sprengt da han ble levert her hjemme,men det gikk kjempe fint!

Nå er han hos bestemor innimellom,det går supert hver gang.

Men de ser hverandre ca 1 gang uke så de er godt kjent og trives i hverandres selskap:)

Skrevet

Snuppa var 8 mnd, vi var på konsert og hun overnattet hos farmor og farfar. Hun hadde vært hos farmor en dag i uka fra hun var 5 mnd gammel (jeg begynte å jobbe deltid såpass tidlig..) så det var ikke noe problem. Kan være en fordel at poden kjenner/er kjent med de h*n skal overnatte hos, her er vi heldige - og har god kontakt med alle besteforeldre.

Hun har sovet borte to ganger til etter det - en gang hos mormor og samboeren, og en gang til hos farmor og farfar. Går helt supert. Sovner i 7-tida, sover til 5-6 (vanligvis 7 når hun sover hjemme) er litt våken og sover igjen til 7-8.

Hvis du syns det er så "skummelt" så ville jeg ha begynt å bruke barnepasseren til noen timer nå og noen timer da - sånn at både de og barnet blir ordentlig kjent. Da vet i hvertfall du at det går fint. Samtidig må du huske at besteforeldrene har vært mamma og pappa før selv - og de klarer det nok helt fint å ta vare på barnebarnet sitt et lite døgn ;o) Stol på at det går bra, og at de klarer brasene. Ting blir kanskje ikke gjort akkurat som du ville ha gjort dem hjemme, men for det ene døgnet gjør ikke det noe! De blir kjent med barnebarnet sitt på en litt mer inngående måte og det er bra for både dem og barnebarnet :o) Lykke til!

Skrevet

Eline er snart 16 mnd. og kommer ikke til å overnatte hos noen før til høsten.

Vi reiser en del på hytta i sommerhalvåret så da står reisesenga hennes på hytta. Styrete å ta den med hjem i tilfelle hun skulle overnatte borte.

Vi velger helelr å låne henne bort en hel lørdag i ny og ne så lenge , for å venne henne til å være hos andre.

Skrevet

Min datter var 10 mnd første gangen, nå er hun 13 mnd og skal overnatte borte for 2.gang siden vi skal i bryllup.

Skrevet

10 måneder første gangen hun sov borte,da sov hun 1 dag hos tanta si en helg,og 2 helger etterpå,sov hun 1 natt hos mormor. Nå er hun 14 måneder og har ikke sovet borte siden da. Men skal sove hos mormor i helga(1 natt),da skal jeg jobbe natt

Skrevet

Han var 3,5 mnd. første gangen han sov hos mormoren sin. Han har sovet borte totalt 4 ganger (13 mnd).

Skrevet

vår var 3mnd første og eneste gang ho sov hos besteforeldrene...gikk som en drøm..var bare en natt... har ikke hatt behov for fler overnattninger...

obs... vet det er tidlig...

Skrevet

Hun har akkurat sovet borte for første gang, hun er snart 15 mnd. Vi hadde ikke hatt behov for det med mindre vi skulle gifta oss om 3 uker så nå øver vi til det. Hun skal sove hos min mor en gang til før bryllupet. Alt gikk strålende og hun koste seg masse. Gråt ikke en eneste gang. Var litt kosete da hun kom hjem, men det er jo ikke så rart: )

Skrevet

4 mnd første gangen.

Har ikke sovet mye borte, men en gang i blandt enten hos besteforeldre eller tante. Er nå snart 2 år

Går kjempefint og h*n sover som regel lengre hos besteforeldrene!!

Skrevet

Vesla har sovet over hos farmoren sin 1-2 gng i mnd siden hun var 1 mnd gammel. De har et kjempenært pg fint forhold, og det har gått helt fint hele tiden (hun er nå 12 mnd)

Skrevet

Jenta vår har ikke sovet borte enda men vi snakker om at hun skal overnatte en natt i slutten av juni. Hun er 1 år og 8 1/2 mnd nå.

Skrevet

Hun var 3mnd første gang hun sov hos bestemor og bestefar. Men hun sov rundt da så det var ikke noe problem.

Skrevet

Snuppa er 17 mnd og skal overnatte for første gang borte i slutten av juni. Gruer meg skikkelig... Men det går nok bra tenker jeg. Verst for mamma og pappa :-)

Skrevet

barnet vårt har heller ikkje sove hos bestemora ennå, ikkje aleine ihvertfall. Barnet er 13 mnd. Mulig det blir ei overnatting iløpet av høsten.

Skrevet

Mener å huske at han var 11 måneder og det gikk kjempebra. Kun en overnatting hos bestemor og bestefar.

Skrevet

Da var han 16 mnd, en natt når vi reiste vekk for å være med i bryllup. Det gikk veldig greit, for kusina hans som er et år eldre sov også der.

Jeg er ikke hønemor i det hele tatt, men ser ikke behovet for å la han sove andre steder. Svigers har hatt overnattingsbesøk i 15 år allerede, da er det ikke like mye stas lengre. Men de ville aldri sagt nei heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...