Gå til innhold

Er det farligt å gå forbi en høyspentledning med barnevogn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eneste veien å komme dit med barnevogn dit jeg hadde tenkt så derfor lurte jeg om jeg skulle gå forbi denne stien med høyspentledning eller la være.Hva vet dere om sånt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så mange som det er av dem hadde vi fått et stort problem om vi ikke kunne gått under dem.

De mener vel at det ikke er bra å bo under en, men gå er nok veldig trygt.

Skrevet

forskning har vist at det å bo rett under høyspentledning medfører en relativ fordobling i antall blodkrefttilfeller hos små barn, men denne relative fordoblingen er likevel så liten at det knapt er merkbart. tror det dreier seg om 0,04promille eller noe sånn... du kan trygt passere høyspentledningene med barnevogna. ;) Får vel ikke noe mer stråling i seg da enn om mobilen ligger i vogna, f.eks.

Skrevet

Dette må være en spøk???

Skrevet

Ehh..tuller du?=0)

Neida det går bra det.

Det er diskutert om det er skadelig å bo tett inntil de større regionale høyspentledningene med mye stråling.....

Men noen mener det er mer skadelig med stråling fra el.artikler vi har inne...Stråling over 4 "mikratesla" (eller noe sånt) er vissnok ikke så bra...

Skrevet

har faktisk lest at man får mer stråling mot seg når man sover med klokkeradio på nattbordet enn å bo under høyspenten.. mye vi ikke tenker over i hverdagen, så strømledningene kan man nok trygt passere langs veien :)

Skrevet

Mikrobølgeovn, induksjonskoketopp, laptop på fanget, mobiltelefon. Farlig verden!

Skrevet

Nei, det er ikke farlig!

Hilsen fysiker.

Skrevet

Regner med dette er et ironisk spm...

Skrevet

Jepp. Du kan snuble i den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...