Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Lillegutt har nå blitt 6 mnd, og vi sliter med ammingen igjen...

Han drar så fælt i puppen, og allerhelst vil han ligge med hodet bakover fra puppen mens han dytter puppen fra seg med en hånd. (litt dårlig forklart???) Hele puppen står i spenn, og jeg er skikkelig sår (igjen)

Noen tips??? Fullammer fortsatt. Hn har forresten begynt å våkne et par ganger om natten for å få mat nå, men det har vel ikke noe med det å gjøre.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9438998-han-drar-s%C3%A5-f%C3%A6lt-i-puppen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Snuppa gjør også som din....Hun drar ikke hodet så mye bakover, men prøver liksom å dytte puppen fra seg samtidig som hun suger. Det ser da ut som sugeteknikken ikke er som den bør være når hun gjør det. Jeg har nå begynt å legge den hånden som ligger underst under armen min liksom, slik at den er "ute av veien", og så prøver jeg å holde henne i hånden mens hun suger, så hun ikke får dyttet puppen unna. Går greit de fleste gangene, men noen ganger skriker hun allikevel.

At han våkner kan jo f.eks være tenner. Vi hadde også en periode med det når hun var ca 4 mnd...Men noen sier at de har noen perioder hvor de kan våkne om natta, uten at det egentlig er noen spesiell grunn for det. Vi har tenner på vei ut nå, men hun sover allikevel fra 20 til ca 06

Her drar han også noe vanvittig. Blir utolig forbannet liksom.. Hos meg tror jeg faktisk at det kan ha med mengden melk å gjøre. Nå er vi jo like rundt hjørnet med ammestopp her. Bare mamma som må bli mentalt ferdig.... Gutten min vil bare ikke mer ennå han bare ern 8 mnd..

Vi er jo også rundt den alderen snart, men jeg prøver og prøver og prøver...Hun vil gjerne ha pupp, så hun får da pupp alle måltider untatt middag og kvelds. Hun virker fornøyd med å ha det sånn. Jeg pumper da en gang pr dag, og det sparer jeg til kvelden etter slik at hun får flaske etter grøten. Men vil de ikke så vil de jo ikke....Om du fortsatt vil at han skal få litt mm, så kan du jo prøve å pumpe deg litt pr dag og gi han på flaske. Da kan du jo kanskje opprettholde antistoffene han da får fra morsmelka...Jeg vil gjerne prøve på det om hun da plutselig ikke vil ha pupp mer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...