Gjest Skrevet 28. mai 2007 #1 Skrevet 28. mai 2007 Jenta mi på 1 år har fått en slags 'tapp' mellom skjeden og rompa,den er litt hard.Og hun har fryktelig vondt når hun må bæsje,gråter skikkelig...syns så synd på henne ,stakkar ;-( Bør jeg få barnelegen til å sjekke,eller finns det noe på apoteket som kan smøres på så små barn?
smakk Skrevet 28. mai 2007 #2 Skrevet 28. mai 2007 JA, det kan de! Vesla mi sleit masse med avføring, desperat hyling hver gang. Hun fikk en hard tapp mellom skjeden og rompa også. Ta henne med til legen for sikkerhets skyld, men vi behandlet det (etter råd fra legen) med mildison som er reseptfritt på apoteket. Samtidig er det veldig viktig å holde avføringen helt myk/ løs, så hun fikk malt morgen og kveld for dette. Det er fortsatt endel gråt ved bæsjing og litt sårt ved endetarmen, men hemoriden er borte (tok vel halvannen mnd) og hun er mye bedre.
Gjest Skrevet 29. mai 2007 #3 Skrevet 29. mai 2007 Da høres det ut som det er samme,ja...uff,stakkars lita! Takker for svar;-) Stkker innom legen i dag.
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2007 #4 Skrevet 29. mai 2007 Ja, de kan få det, tulla mi hadde det rundt 4-5 mnd. Vi var hos legen, og fekk råd om å kjøpe hemoridekrem og krystallfiolett som skulle smøres på klumpen med bomullspinne (kjedlige er at den farger av, så greitt å unngå å få på kler). Det hjalp veldig bra her ihvertfall.
Snuppa! Skrevet 3. juni 2007 #5 Skrevet 3. juni 2007 Sitter her og er litt sint nå. Jenta mi fikk også en sånn tapp. Spurte helsesøster om dette,hun sa jeg ikke skulle gjøre noe med det. Tok henne med til legen,han sa det samme. Og nå har hun hatt det i flere mnd stakkars,det går jo aldri bort. Får se om jeg får skaffa det dere har brukt og smøre det på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå