mamamaren Skrevet 28. mai 2007 #1 Del Skrevet 28. mai 2007 Har klart meg nokså greit i svangerskapet. Fikk dilla på den klassiske appelsinen for noen måneder siden. Kjøpte inn, og de fikk jeg ha i fred, siden han ikke er så glad i appelsiner. Men måtte i den sammenheng også ha appelsinjuice, og det gikk ned for hans del. Kunne kjøpe en kartong juice, og dagen etter, når jeg endelig skulle drikke denne deilige væsken jeg så trengte, var det bare en liten skvett igjen! Slik er det fortsatt, men jeg prøvde en ny ordning i helga; hver vår kartong. Funket fint, så det problemet er løst (foreløpig) Men en gang tidlig i Desember laget vi hamburgere, og jeg MÅTTE HA hamburgerdressing. Vi satt barnevakt hos tanta mi, og hun hadde en hamburgerdressing stående som hadde en litt utydelig utløpsdato (best før). Jeg leste at den var best før noen uker tidligere, men han nektet å la meg spise det. Nektet blankt. Tror ikke han vet hvor nær jeg var ved å klore ut øynene hans...(stakars) Nå har vi en flaske i kjøleskapet som er min... MIN! Det siste tilfellet var nå nettopp, da jeg leste et innlegg hvor ei skrev "...da ble det andre boller..." Gjett hva jeg MÅTTE ha? Like før jeg måtte løpe til bensinstasjonen, for kardemomme var det tomt for her... Gikk nesten på veggene, da jeg fikk en pose frosne boller av tanta mi. Fire små boller, men ÅH så godt! Jeg frydet meg, varmet dem i mikroen, og satte meg til rette med himmelske "frukter". Da begynte han å hinte innpå at han hadde ikke smakt dem. Jeg rev av en generøs bit (ok, ikke så stor, men fra min side GENERØS!) så han fikk smake. Godtet meg videre, og måtte stønne og uttrykke hvor godt det var. Da klaget han stort på at jeg ikke trengte friste ham sånn... GRRR! Han skulle bare visst! Ble i tillegg litt trist, for han trengte dem ikke sånn som jeg gjorde. Trøstet meg med at han ikke kunne vite... Det viste seg at jeg hadde nok boller, så han fikk en halv til slutt. Poenget mitt er at jeg blir så egen, og vil ikke dele med meg når jeg har fått tak i det jeg så sårt trenger... Er jeg urettferdig? Hvordan kan jeg forklare for ham hvordan det er??? Er selvsagt ikke sånn når det gjelder deling av andre ting... Ble langt, men trengte å få ut frustrasjonen, og vite om det er andre i samme situasjon... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9438593-er-jeg-rar-og-urettferdig/
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2007 #2 Del Skrevet 3. juni 2007 Sånn er jeg å. Vil ha maten min i fred. Når vi er i butikken spør jeg: "Nå kjøper jeg meg 2 sjokolader, moreller og kjeks.. Si fra NÅ hvis du tror du kommer til å få lyst på noe av det, for da må vi kjøpe dobbelt opp" Funker jo ikke alltid like bra ettersom det er vanskelig å forutse hva man kanskje får lyst på om 3 dager.. Men da har jeg i hvertfall sagt fra i butikken, sånn at han kan skylde seg selv hvis han ikke får smake noe. Når det gjelder akutte behov ala bolle-historien din så er det vanskeligere. Føles jo slemt å ikke dele.. Men er umulig å beskrive for en mann hvordan kroppen din skriiiiker etter boller, dressing, ost, seigmenn, potetmos, vannmelon, fiskepinner, lakrisal, bacon, you name it.. Selv om min burde forstå, som har samme forhold til røyk.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9438593-er-jeg-rar-og-urettferdig/#findComment-9490318
Gjest Skrevet 3. juni 2007 #3 Del Skrevet 3. juni 2007 skjønner deg godt, bodde en periode hjemme hos mor før jeg fant leiligheten jeg bor i nå.. hadde stooor dilla på nugatti... men lillebror drev på å spiste den opp alltid og jeg hadde ikke råd til å kjøpe dobbelt opp med sånn:( og alltid når jeg kjøpte meg is.. noe jeg hadde og fortsatt har skikkelig dilla på så kunne jeg dra bort ett par dager og når jeg kom hjem var isen rana.. prøvde alltid å forklare de at jeg kjøpte meg ikke masse is for at andre skulle spise de, men fordi jeg hadde lyst på masse is!!! hva hjalp det meg å kjøpe det når de spiste det opp for meg? og melk.. herregud for en melkedilla... og selvfølgelig drakk de opp melka som var min... nei jeg skjønner deg så utrolig godt, har du en må ha dag og du blir fratatt det du må ha eller noen sitter å sikler nesten over skuldra di så er det kjiiipt!!! har ikke tall på alle gangene når jeg bodde hjemme at jeg bare måtte gi fra meg det jeg skulle spise for lillebror satt med sårede øyne og ville å ha...(han er 14 år).... så spis med god samvittighet og fortell mannen din at du må ha dette og at om han å gjerne vil ha så får dere kjøpe til han å da.. hvær deres skuffe i kjøleskapet feks dær du har ditt dille opplegg, så kan han få ha en liten mumse skuffe han å så han holder seg unna din:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9438593-er-jeg-rar-og-urettferdig/#findComment-9490555
mamamaren Skrevet 15. juni 2007 Forfatter #4 Del Skrevet 15. juni 2007 Åh, lettelse! -Godt å bli forstått. Butikk-ideen var god. Kjøp nå, ikke klag. Men det hjelper ikke alltid, etter min erfaring (som med juicen). Begynne å skrive navn på ;-) Er så glad for at han ikke liker appelsiner... Pakket bagen for sykehuset, og har lagt frem litt mat, i tilfelle jeg klarer presse ned noe under fødselen. Tror du ikke han begynte å klå på snickersen? Hihi! Jeg sa bare med "streng" stemme at den skal jeg ha når jeg føder sønnen hans, og han slapp den med det samme (og med et smil). Han er røyker, så jeg kan kanskje bruke det som sammenlikning skulle det komme opp:-) Takk for tips! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9438593-er-jeg-rar-og-urettferdig/#findComment-9598955
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå