Gå til innhold

Pakkeliste;)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, reise t Mallorca me gullegutten på lørdag. Han e då 6 1\2 mnd..

Ka hadde dåkk pakt? Slide litt å finna ud ka eg egentli trenge å ha me meg.. Takke for tips=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dytte litt..någen må vel ha någen goe tips?;)

Skrevet

Plis:)

Skrevet

Stakkar ser at du ikkje har fådd svar.. Ka du tenke på? Alt? D blir jo mye å ramse opp...

Men nåen tips:

Vogn

Solkrem fra apotek her så du vet at d e "the real thing"

Solbrilla

Soltelt (hvis du har, hvis ikkje kjøp der nede)

Paracet stikkpiller

Alovera (hvis solbrent, kan også bruke youghurt naturell som kjøler kjempe bra)

Solhatt/caps

Litt leker til flyet

Litt klær, men ikkje mye

Blåbær saft, hvis gullet sku bli dårlig i magen

Ta m bleier for første døgnet

Evt litt grøtpulver hvis han er begynt å spise d.

Dæm har for øvrig hefter på apoteket med masse gode tips.

Kommer garantert på masse mer....

Skrevet

Hehe, takktakk=) Ja, han får både grød å middag. Så må ha me meg d har eg fått besje åm, ikkje liga lett å få tag i øvealt pluss at d e visst skamdyrt å hanla d der nere? ;) Goe tips=)

Skrevet

Vi var på Gran Canaria i april, da ble jenta mi 7mdr, så det bli jo mye likt som hos dere. Her er min pakkeliste(fyller i erfaringer jeg):

- Solkrem (Mye brukt naturligvis og dyrt der nede)

- Solhatter (i forskjellige farger og utformelser, de blir lett solbrent på toppen og det er vanskelig å smøre)

- Stikkpiller

- Flere pakker mesoft, maaange bleier og våtservietter (bleier er SVINDYRT der nede, endte opp med å måtte kjøpe en pakke, betalte OVER 110kr for 30bleier)

- GEM-pulver (fås kjøpt på apoteket, skal gis ved uttørking, diare eller sånne ting, veldig grei trygghet å ha med!)

- Mat (grøt,middag og fruktbeger) (vi tok med alt, både fordi de har ofte andre ingredienser i maten der nede, og fordi det står på spansk på alt og vi ikke skjønte et pøkk av hva som var i noe)

- Telt, tenkte nemlig at det var lurt, så kunne jenta ligge å kose seg i skyggen (veeeeldig bortkastet, hun gadd ikke ligge inni der og krøp ut igjen med en gang, hehe)

- Lite basseng (oppblåsbart) (genialt! vannet er ofte kaldt i bassengene, og vannet i et sånt blir varmet opp av solen)

- hadde også med litt forkjellige salver og kremer (i tilfelle sårhet og solbrenthet)

- solbriller til småen! (de blir lett solbrent på øynene)

- tynt og luftig teppe til å henge over vognen om kvelden ( vi gikk ut å spiste etter småen hadde lagt seg, hun sov da i vognen, bak et luftig teppe, hun ble dermed ikke forstyrret i søvnen, veldig greit)

- babydynen (hadde den med inn på flyet også, kan være kaldt på flyet)

- vogn (jeg personlig ville ikke valgt en paraplytrille, fortauskantene er enorme og det er lite praktisk med sånne småhjul, vi hadde med vår teutonia mistral, og er glad for det!! tulla sov så godt i den om kvelden og lå trygt og godt. så mange som lå lett henslengt i en liten paraplytrille, uten noe teppe over(er kaldt om kvelden!!) og ikke lå de heller, de "satt" nesten og sov..)

over til klær:

- 3langermete bodyer ( brukte bare 1, hvis det var kjølig brukte vi heller kortarmet med en trøye utenpå)

- mange kortermete bodyer (brukt hver dag, hadde med sikkert 6, kanskje 7)

- noen kjoler og skjørt

- et par shortser

- 3-4 tynne lyse bomullsbukser (brukte det mye! hun gikk mest i kortarmet body og tynn bomullsbukse, da var hun godt beskyttet mot solen, men aldri for varm) (tok jo av buksen så hun fikk ligge uten også av og til, men husk at det ikke er like varmt i skyggen som i solen, og ungene bør jo være i skyggen)

- noen par sokker

- pysj (jeg endte opp med å klippe av armene på pysjen slik at den ble kortarmet)

- 2 trøyer med knapping (veldig grei, var det kaldt, på med trøyen, ble det varmere, av med trøyen. praktisk!)

- solhatter (som nevnt over)

- hadde også med noe vanlige klær (bukse, genser og en strømpis til å ha under kjole/skjørt hvis det var kaldt)

da tror jeg at jeg har klart å gjenskape min liste :)

noen råd på veien bare..

min datter var i skyggen nesten hele tiden, og der er det litt kaldere enn i solen, så selv om vi var kokvarm i solen, så kunne hun være litt kald. pass på å sjekk tempraturen der hun er :)

få i henne masse vann og ikke bli bekymret hvis hun spiser bittelitt mindre enn vanlig, det er normalt.. varmen påvirker jo de små også :) men viktig med drikke!

god tur og lykke til :)

Skrevet

Kom selvfølgelig på mer med en gang :)

hadde med sviskesaft i tilfelle magevondt og forstoppelse

Skrevet

ja, og så leker til fly og opphold!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...