Gå til innhold

"slanking" og prøving eller graviditet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

nå er sommeren for tur å ville gjerne ha gått ned noen kilo. Hvordan er dette med slanking og det å prøve å bli gravid? tenker ikke på noen kur, men det å legge om kostholdet litt kutte ut sjokoladen osv. Vil jo gå ned i vekt vis man kutter ut alt det usunne man spiser iløpet av en uke. Dette kan da ikke være noe farlig eller? vil jo få i meg like mye kaloier som en slank person spiser til vanlig. Vet ikke helt jeg, noen som har noen tanker eller tips om dette? Har jo hørt at man ikke skal slanke seg når man er gravid, men er jo ikke direkte slanking jeg snakker om, bare det å leve sunt å det må jo være bra for barnet????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei hei

er ikke noe i veien for at du kan legge om kostholdet og begynne og spise sunnere:)

det er bare bra for kroppen det:)

og bare ved å kutte ut sjokolade(gotteri) og brus vil du nok merke forskjell ganske fort!

lykke til i allefall:)

Skrevet

De sier at man ikke skal spise dobbelt så mye når man er gravid og spiser for 2, men dobbelt så sundt! Skader ikke babyen i det hele tatt at du kutter ut det som du ikke har noe godt av selv, men å begynne på en sånn hurtigslankediett nå er nok ikke lurt =)

Er litt inne på tanken selv.. håper at graviditeten i seg selv gjør at jeg går ned de 7 kg jeg har tatt på meg etter førstemann!! (amming var absolutt ikke slankende for meg!!)

Skrevet

Hei :-)

Å legge om til et sunnere kosthold og eventuelt gå en lengre tur hver dag vil absolutt ikke være farlig! Tvert imot. Det vil være bra for deg, som nok kommer til å merke at du får mer energi, og for en kommende spire. For mye sukker er jo ikke bra i svangerskapet. Noen mener også at det er lettere å bli gravid om man lever sunt, men vet ikke hvor mye hold det er i det. Men hovedpoenget er at det å kutte ut sjokolade, brus og annet godteri, og spise mer frukt og grønt er ikke skadelig i det hele tatt. Det er ikke det man ser på som slanking, selv om det nok kan ha en slankende effekt dersom du har noen kilo for mye. Er nok bare positive bivirkninger av det.

Stå på! og husk at om du skulle sprekke og skeie ut en dag, så er det bare å ta seg sammen igjen neste dag :-D

Lykke til!

Skrevet

takk for alle svar, håper dette med å bli gravid vil være en fin motivator for å leve litt sunnere. det er vel noe de fleste av oss kunne tenkt oss, mange av oss har vel noen kilo vi vil bli kvitt.

Skrevet

Heisann!

Ikke farlig å slanke seg når man prøver, så lenge man fåri seg nok næring :-)

Selv må jeg gå på en lavkarbo diett for å bli gravid da det øker sjangsene mine veldig!

Legger ved en fin artikkel

http://www.woman24.no/kropp_og_helse/article31931.ece

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...