Gå til innhold

Min historie :) Bedre sent enn aldri =)

Anbefalte innlegg

Det hele startet natta 7.November. Jeg skulle settes igang kl 8.30 på morran, og var innstilt på en lang fødsel pga dette.

Kl 01 begynte jeg å merke noen merkelige tak i magen, men jeg fikk sovet innimellom så tenkte ikke mer over det.

Kl 03 begynte det å gjøre så vondt at jeg ikke fikk sovet, og jeg begynte å telle mellomromma. Noe som lå på 10 min!

Kl 03.30 stod jeg opp og ringer B3 for å høre. Får beskjed om at fødselen er igang, men at jeg skal være hjemme til det er 5 min mellom hver rie.

Vekker Erik, og sier at det ikke blir noen igangsetting på oss. Og det var en som var ganske fort våken ja!

Vi står opp og setter oss i stua og slapper av. Jeg tar tiden, og Erik spiller playstation så tiden skal gå fortere.

Nå begynner det å bli 7 min mellom hver rie.

Kl 06 ringer Erik sine foreldre, som ikke får sove mer denne morgenen. Vi sender også mld til de kommende onkler og tanter, og noen andre som vi ville skulle vite hva som skjer.

Jeg ringer så mamma, og ho blir helt i hundre. Ikke mer søvn på ho heller nei!

Nå er det ca 6 min mellom hver rie. Erik fyller opp bilen med det vi skal ha med oss, også tar vi oss litt frokost.

Kl 06.15 er Erik så utålmodig og sier at nå drar vi. Jeg ringer B3 og sier vi kommer, men får igjen beskjed om å vente til 5 min mellom hver rie.

Kl 07.45 setter vi oss i bilen for da er det 4-5 min mellom riene. I bilen stopper de opp litt, og legger seg på 6 min mellom.

På B3 blir jeg lagt på CTG og har noen tak der. Så fikk jeg klyster så jeg får kommet ordentlig på do.

Jordmor sjekker meg, og finner ut at det ikke er noe særlig modning og ingen særlig åpning. Ho sier at vi skal prøve akupunktur.

Men så blir jeg sendt ned på B2, fordi det begynner bli fullt på B3.

Blir tatt imot av Tone og får et stort og fint rom (bedre enn på B3). Så går vi en tur til kantina så vi får oss noe mat.

Kl 10.45 er vi tilbake, og møter også jordmor Anne. Det var en herlig jordmor som forklarte absolutt alt til punkt og prikke.

Kl 12 får jeg drypp, som blir økt gradvis. Riene blir vondere, og jeg bytter på å ligge i senga,sitte i stol og henge på prekestol. Får også akupunktur, uten effekt.

Kl 14.30 har det endelig skjedd noe! Det har nå blitt hele 2 cm åpning!

Kl 15.00 kommer det nye på jobb. Og inn til oss kommer jordmorstudent Stine og jordmor Kari.

Kl 15.45 3 cm åpning og får Ringer iv. Begynner også med litt lystgass (litt usikker på eksakt tidspunkt får når jeg fikk denne bestevennen).

Kl 16.45 5 cm åpning og vannet tas. Det var en ekkel følelse å kjenne vannet renne ut.

Kl 17.15 7 cm åpning og jeg spør pent om det er for sent å få epidural, noe det ikke er. Var ikke lett å sitte HELT rolig på kanten av senga når den skulle settes når man er dopa på lystgass. Så Stine måtte holde meg fast.

Kl 18.30 fortsatt 7 cm åpning, pga de slo av dryppet for å se hvor sterke riene mine var. Og de var da svake, så dryppet ble satt på igjen.

Kl 19.20 8 cm åpning og epiduralen økes.

Kl 20.00 10 cm åpning

Kl 20.10 begynner å presse den lille krabaten ut.

Kl 20.41 får jeg verdens beste gutt på magen, og tårene bare triller hos den nybakte mamma og pappa.

Synes det hele gikk veldig bra. Jeg fikk en liten rift, og noen skrubbsår bare. Erik var helt enorm, som minna meg på å puste når pressetrangen var på det verste og han ga meg alltid kaldt vann når jeg ba om det. Er utrolig stolt av han!

Er også utrolig gla for at jeg hadde en kjempeflink jordmorstudent. Ho fikk alltid jordmora til å sjekke ting før ho gjorde noe som helst.

Dato: 7.November 06

Kl: 20.41

Vekt: 3990 gr

Lengde: 52 cm

Hodeomkrets: 36 cm

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9438334-min-historie-bedre-sent-enn-aldri/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...