Anonym bruker Skrevet 28. mai 2007 #1 Skrevet 28. mai 2007 han sovner jo med en gang igjen,men dette blir for slitsomt. noen andre som har/hatt det sånn?? er ikke enkelt å ikke gi han heller.da blir han bare enda mer våken og vanskelig...;(
#Ariadne# Skrevet 28. mai 2007 #2 Skrevet 28. mai 2007 brukte 3 netter på avvenningdajenta mi var14 mnd. masse hyl og grin 1. natt, så ble det bedre. kjempeviktig å være konsekvent..
Mamma`n til Lukas & Milla Skrevet 28. mai 2007 #3 Skrevet 28. mai 2007 Kan ikke hjelpe deg,men vil bare si at min på 19 mnd våkner også hver natt:)
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2007 #4 Skrevet 28. mai 2007 deilig å ikke vere den eneste:) når er det egentlig vanelig å avvenne???
Gjest Skrevet 28. mai 2007 #5 Skrevet 28. mai 2007 Sønnen min på 23 mnd har vært mye slik. bedret seg nå-men hender han må ha melk om natten enda ja... vet ikke,men burde vel avvenne d ja;-)
moo Skrevet 28. mai 2007 #6 Skrevet 28. mai 2007 Min er like gammel og spiser noen ganger om natten. Hun (og jeg) sovner fort igjen, så jeg opplever ikke dette som noe problem, heller en fin kosestund.
imsdal med julesmak Skrevet 29. mai 2007 #7 Skrevet 29. mai 2007 Her har lillegutt en tutekopp som ikke lekker (kjøpt på sparkjøp) stående i sengen. Etter at han fikk den har han vært mye mindre våken om natten. Jeg merker ihvertfall selv når jeg våkner om natten at jeg ofte er tørst.
BettyBoob Skrevet 29. mai 2007 #8 Skrevet 29. mai 2007 jeg vendte gutten min av med melk om natten da han var 11-12 mnd. først byttet jeg ut melken med vann, lot ham få det kanskje et par uker. og så bare puttet jeg inn smokken når han våknet etter det. Gikk faktisk veldig glatt. Hadde regnet med dmye hyl, men det ble ikke det.
Muffinsmamma Skrevet 29. mai 2007 #9 Skrevet 29. mai 2007 Jeg avvente min gutt da han var 9 mnd. Han våknet ikke bare for pupp, men bare var sur liksom. Hadde aldri trodd at noe skulle temme ham.. Men jeg gjenomførte den såkalte skrikekuren, og det var kanskje 100 ganger lettere enn jeg trodde. Man tror man kjenner sitt barn rett men nei.. Første kvelden var han forbannet såklart, våknet flere ganger i løpet av natta men sovnet selv etter 20 -30 min gråting. dagene etter gikk det lettere og lettere. Han kunne fortsatt våkne, men skjønte at han ikke fikk noe, så det var bare å dytte inn smokken. Ettr 2 uker sov han gjennom og gjør det fortsatt, fra 20 til 7. Det som er viktig er: Barnet skal ikke tas opp i løpet av natta. Det ser de på som en belønning. Du kan gå inn, klappe på hodet, si at det er natta, gå ut igjen. I vårt tilfelle ble det værre om jeg gikk inn for mange ganger, da ble han mer lei seg, var nesten bedre å la ham gråte til han sovnet. Og ikke gi opp... de mest vanskelige barn har kommet seg gjennom denne kuren. ja, det høres brutalt ut, men man får en mye gladere og lykkeligere barn om de får sove hele natta. Og du også!!
joplaya Skrevet 30. mai 2007 #10 Skrevet 30. mai 2007 jenta mi slutta med det da hu var 10 mnd, da vi hadde flyttet henne inn på eget rom..når hun ikke så meg lenger, la hun seg bare ned å sov videre..hadde forventet et rabalder, men så fixet hun det selv..
futte (tm) Skrevet 30. mai 2007 #11 Skrevet 30. mai 2007 Guttungen på 21 måneder her har en tuttkopp med vann i sengen. Når han våkner, finner han den selv og så sovner han igjen etterpå. Har fungert fint fra han var 8 måneder. Når vi er ute og reiser og må dele rom, hører jeg ham våkne av og til om natten og så surkler det litt i koppen, og så er det stilt igjen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå