Gjest Skrevet 28. mai 2007 #2 Skrevet 28. mai 2007 Du kan, men den uskrevne regelen er at man ikke skal ha på seg sort, hvitt eller rødt...
*bolla pinnsvin* Skrevet 28. mai 2007 #3 Skrevet 28. mai 2007 Hæ? Hvorfor ikke rødt? Har jeg aldri hørt før.
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2007 #4 Skrevet 28. mai 2007 Praktiseres det enda da, er ikke det litt sånn "gammeldags"? Kun hvit ville jeg ikke ha gått i, men svart og hvitt må da være greit?
Brava Skrevet 28. mai 2007 #5 Skrevet 28. mai 2007 Jada, det kan du. Med mindre det er et ultrakonservativt bryllup... Men jeg ville ikke gått i helt hvit kjole. Hvis du er i tvil kan du vel dessuten bare spørre bruden.
mumbo Skrevet 29. mai 2007 #6 Skrevet 29. mai 2007 En svart og hvit kjole er noe helt annet enn en ensfarget svart eller hvit kjole. Ikke noe problem i det hele tatt, selv om du vil følge alle gamle regler.
mumbo Skrevet 29. mai 2007 #7 Skrevet 29. mai 2007 Rødt er bare fy om man er skikkelig gammeldags. Tanken var at man ikke skal overstråle bruden, som om det er mulig Ikke rødt eller andre sterke farger, og ikke dyp utringning. Velg helst noe traurig og tantete i en nøytral farge Skal du noen gang i bryllup i England så er det helt greit med hvit kjole, men for all del ikke grønn! Det er sjalusiens farge, og skikkelig fy. Ikke lett å bli klok
Fisk med CV Skrevet 29. mai 2007 #8 Skrevet 29. mai 2007 Gikk i helt sort kjole i bryllupet til søsteren min, men hadde et rødt sjal til. Sjekket med henne på forhånd om det var ok også, og hun sa "go for it". Viktigste er at bruden er happy tenker jeg*
Zoomer - lykkelig tobarnsmamma Skrevet 29. mai 2007 #9 Skrevet 29. mai 2007 Spørs kanskje litt hvordan kjolen ser ut... Er den hovedsakelig hvit med bare bittelitt sort ville jeg kanskje revurdert det, men er den f.eks. sort og hvit-mønstret ville jeg ikke nølt. Synes heller ikke det gjør noe om man bruker rødt i bryllup - forloveren min gjorde det og det var kjempeflott!
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2007 #10 Skrevet 29. mai 2007 Jeg har hørt at fargen rød skal man unngå fordi det er en forførende farge, og ingen skal forføre brudegommen bortsett fra bruden. Men jeg synes man skal ha på seg det man vil (bare ikke hvit kjole). Har du svart, kan du kanskje fiffe opp med noen andre farger, og er ikke kjolen helsvart- er det jo ikke så farlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå