Gå til innhold

flere som har fått to beløp inn på konto fra NAV?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er det andre beløpet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det andre er ferie penger. Du får ferie penger av de 12 første ukene vist en har 100% utbetalt lønn og de første 15 ukene vist en får utbetalt 80% lønn. Jeg fikk også to utbetalinger fra nav denne mnd...

Skrevet

2 her åsså :-)

Skrevet

hvis man kun har fått fødselspenger fra NAV i 07 (ikke i 2006), får man feriepengene nå da også? trodde de kom i juni 08 jeg?

Skrevet

d lure eg åg litt på...e d null feriepenger på meg neste år nå??

Skrevet

dessuten så er det beløpet jeg fikk nå, under halvparten av det jeg har regnet meg fram til at jeg skal få i feriepenger! :S men jeg har bare fått en utbetaling, håper jeg får mer, for det var latterlig lite :P

Skrevet

det ene beløpet er fødselspengene for mai måned og det andre er feriepengene. Hvis dine 12 eller 15 første ukene av permisjonen var i 2006, så opparbeider du deg ingen feriepenger i år før du begynner i jobb igjen. Det er slik regelverket er. Helt idiotisk, skulle fått feriepenger for hele fødselspermisjonen.

Skrevet

Ja, bler gørr neste sommar;p Må jo sedda igang å spara;)

Skrevet

Ja vi må nok det. Vi blir jo straffet for å gå hjemme med barn. Hvordan skal man kunne ta full ferie??????????? det er jo ikke alle som har råd til å spare opp heller hvis man går med 80% lønn......

Skrevet

men mine første 15 uker av permisjonen er i 2007. da skal jeg vel egentlig ikke få feriepenger fra nav før til neste år?

Skrevet

Da vil du få feriepenger fra arbeidsgiver i år, og til neste år får du feriepenger fra NAV men kun 10,2 % av de 15 første ukene av permisjonen.

Skrevet

ja akkurat, var det jeg mente:) meeeen nå har jeg fått 1900,- fra NAV inn på konto, og jeg skal ha ca 7-8000,- i fødselspenger. hva er disse pengene da?

Skrevet

Det er litt rart. Har du informert nav når du skal ha ferie?

Skrevet

Hvis du har gitt beskjed at du skal ha ferie nå, så får du kun penger for de dagene du ikke har ferie......

Skrevet

jeg kan ikke huske å ha gitt noe beskjed om at jeg skal ha ferie nei. synes å huske at jeg skrev på skjemaet at jeg ikke skulle ha ferie i permisjonstiden.. jobber jo bare som ekstrahjelp, så har ikke akkurat rett på ferie i den forstand..

Skrevet

Da ville jeg ringt NAV i morgen tidlig og høre hvorfor du har fått så lite. Slik at de får rettet opp i feilen så tidlig som mulig.

Håper alt ordner seg for deg.

Skrevet

jupp jeg får vel gjøre det! for 1900,- kan man ikke leve på;) det ordner seg nok:)

Skrevet

Kanskje det er feriepenger av sykepenger? Var du sykemeldt og mottok sykepenger fra NAV i 2006?

Skrevet

ja det var jeg! hmm, kanskje det er det ja?! venter og ser om jeg får noe mer før jeg ringer jeg da:)

Skrevet

For jeg også har fått et beløp fra NAV i dag som er mindre enn det jeg skal ha i fødselspenger. Jeg tipper det er no feriepenger fra sykmeldingsperioden i fjor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...