Anonym bruker Skrevet 28. mai 2007 #1 Del Skrevet 28. mai 2007 Jeg har en 10 dager gammel baby som sovner på puppen hver gang vi ammer. Først hadde jeg brystspreng som gjorde det vanskelig å amme, mye grining osv. Så fikk jeg ordnet det, men nå har jeg alt for lite melk! Regner med det er fordi babyen sovner under ammingen? Slik at produksjoen ikke holder seg oppe. I går hadde vi 6 måltider, noe jeg skjønner er litt lite? I dag har han ikke sovet noe utenom på puppen heller, for han er sannsynligvis ikke mett nok til å få sove? Noen som har råd å gi? Hilsen frustrert. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9436686-lite-melk-fordi-babyen-sovner-under-ammingen-10-dager-gml-samme-som-sm%C3%A5troll/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ardanza Skrevet 28. mai 2007 #2 Del Skrevet 28. mai 2007 Hei Da jeg hadde lignende problemer med min nyfødte, fikk jeg som råd å stryke med en finger nederst på kinnet (mellom øret og munnen) for å stimulere sugerefleksen. For å holde han våken, skulle jeg klemme litt på foten (best synes jeg) eller i hånda, ikke hardt selvfølgelig men for å hindre han i å sovne. Det er jo ikke så lett å gjøre begge deler samtidig ettersom vi ikke er blekkspruter :-) men jeg brukte ofte tommelen på den hånden jeg støttet brystet med til å stryke over kinnet og evt. den andre armen til å klemme litt på hånda. Samboeren min tok seg av "fotarbeidet" når han var hjemme. Men en ammepute er fin hjelp i starten, da fixer du alt dette samtidig. En annen ting vi også fikk hjelp til var å pumpe litt og forsiktig gi han melk med en bitte liten kopp. Det hjalp på suginga fordi jeg tror han fikk "smaken" på å være litt mett i magen sin :-) Sov bedre gjorde han også. Men dette var når han var 3 dager gammel så jeg ville nok prøve det andre først, kanskje. Pumpinga vil forresten også hjelpe på melkeproduksjonen og du trenger jo ikke å bruke all melka du pumper ut men kanskje fryse den til senere. Seks måltider er nok veldig lite, ja. Jeg tror jeg ammet annenhver time de første 6-8 ukene, litt mindre om natta selvfølgelig. Du kan jo også ta kontakt med Ammehjelpen. Det ordner seg helt sikkert, babyer har næringsvett! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9436686-lite-melk-fordi-babyen-sovner-under-ammingen-10-dager-gml-samme-som-sm%C3%A5troll/#findComment-9437222 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetussa Skrevet 29. mai 2007 #3 Del Skrevet 29. mai 2007 Kom deg på helsestasjonen og vei babyen for å få sjekket vektoppgangen!(Eller be helsesøster ta med vekt på hjemmebesøk) Hvordan er sugetaket, går det ellers greit med amming/ammestillinger osv? Får han i seg melk(kan du kjenne utdrivningsrefleksen/høre når babyen svelger?) Tilby puppen så ofte du kan! Helst hver time for å få opp melkeproduksjonen! Bleieskift før amming pleier å vekke opp babyene - følg ellers rådene ovenfor, inkludert å ringe en ammehjelper! Telefonnr finner du på ammehjelpen.no! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9436686-lite-melk-fordi-babyen-sovner-under-ammingen-10-dager-gml-samme-som-sm%C3%A5troll/#findComment-9440214 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 29. mai 2007 #4 Del Skrevet 29. mai 2007 Er babyen mye våken ellers? Prøv å gni babyen litt "fast" under føttene og inni hendene. Kle av babyen før amming så den våkner litt til og ikke har det for varmt.. De fleste av oss blir litt døsige når vi har det lunt og godt. Snulla vår er veldig slapp og orker ikke sutte noe særlig og sovner hele tiden om jeg prøver amme. Men viste seg at hun har litt gulsott. Hun er ikke sånn kjempegul men litt gyllen i huden. Om babyen sover mye og virker slapp og har en litt gyllen farge så kan det være lurt å ta kontakt med helsesøster eller barnelege og få sjekket hva det kan komme av. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9436686-lite-melk-fordi-babyen-sovner-under-ammingen-10-dager-gml-samme-som-sm%C3%A5troll/#findComment-9447508 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå