Gå til innhold

Hvordan er jenter med ADHD?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet ikke om min har det, for er bare 2 år, men mye kan tyde på det. Hun er ikke veldig aggressiv, men en gang i blant. Hun er derimot EKSTREMT masete!! Det holder på å ta helt knekken på meg... Dessuten klarer hun ikke å gjøre noen ting på egenhånd, skal ha oppmerksomhet hele tida.

Kan jeg ta kontakt med BUP på egenhånd for samtale rundt dette? Vi krangler voldsomt mye og stemningen her er ikke akkurat bra. Redd vi må flytte fra hverandre etterhvert...

Blir glad for mange svar!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vår jente har ADD ikkje ADHD.. mangler hyperaktiviteten.. men sliter voldsomt med konsentrasjon og sjølvtillit.. Kan ikkje seie at ho er veldig masete..heller omvendt.. Som ikkje alltid er bra det heller.. (faktisk..høres dumt ut..men vanskelig å forklare)

Skrevet

Hvor gammel var hun når dere begynte å mistenke ting da? Og nå r fikk hun diagnosen?

Skrevet

Vart vel oppmerksom på problemet når vi skulle begynne med lekser.. så i 1.klasse(på slutten av året) begynte problema..dette var i 2002.. Ifjor (2006) begynte utredninga hos BUP.. og i februar (2007) fikk vi diagnosen ADD.. Begynte på medisiner og er fortsatt i prøveperioda ang medisinering.. Men ser helt klart forbedring!!

• 3 uker senere...
Skrevet

Slik var jeg:

Ekstremt redd for å gjøre noe feil.

Hørte "alltid" på det jeg fikk beskjed om, jeg turde rett og slett ikke annet.

Hadde og har full kontroll på alt og helst alle rundt meg

Redd autoritære personer

FRYKTELIG skravlete

Slet masse med konsentrasjon, men klarte å lure alle rundt meg til å tro at jeg fulgte med. Ble den beste skuespilleren ever.

Ingen rundt meg merket noe. Jeg virket blir og fornøyd, og det skyldes jo sikkert dårlig selvinnsikt. Jeg reflekterer ikke over smerte eller negative følelser. Bare registrerer det også går jeg videre liksom. Jeg kranglet ikke, klarte meg greit på skolen og var grei og snill. Ingen kunne forstå hvordan jeg hadde det inni meg.

Når det gjelder jenta di, syns jeg det er lovlig tidlig å tenke på det. BUP vil neppe gjøre noe, ikke før hun nærmer seg skolealder. Det kan være en tidlig treårs trass eller umodenhet.

• 2 uker senere...
Skrevet

Vil bare legge til at det er mange jenter som Har diagnosen ADHD.Jeg tror du må ha missforstått dette. Det er nok flere jenter som har ADD en ADHD men gutter kan også ha ADD.

Hilsen Sarah

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...