Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ikke vært her inne så mye, men er vel nå i min 15-16 pp.. Har mistet oversikten litt.

Har vært hos legen for et par måneder siden og tok da blodprøver (tror han målte hormonnivå o.l) som var innenfor normalen. Sambo har nå fått innkalling til å levere sædprøve, og jeg har fått beskjed om at jeg sannsynligvis vil bli innkalt til gyn.pol i september. Det jeg lurer på, er hva de gjør på gyn.pol første gangen. Vil jeg få pergo med det samme, eller er det andre ting som skal sjekkes først ut over blodprøvene? Begynner å bli utålmodig nå og vil bare komme i gang fortest mulig.. :(

Håper noen kan svare meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan tenke meg at du på gyn.pol vil få en grundig GU, sannsynligvis med vaginal UL. Hva som skjer videre kommer an på hva som da eventuelt dukker opp. Kan godt være du får Pergo med en gang. Selv ble jeg satt på venteliste til laparoskopi pga mistanke om endometriose. Fikk ikke pergo før etter lap.

Skjønner godt du er utålmodig. Er jo ei stund å vente til september da... Hva med å prøve privat utredning for å få litt fortgang i sakene? Koster jo mer, men kanskje verdt det?

Uansett vil jeg ønske deg lykke til!

Skrevet

Tusen takk for svar :)

Hvorfor var det de mistenkte endometriose? Er det spesielle symptomer på det? Hvis det er like lang ventetid til lap og man havner bakerst i køen igjen, så er det jo virkelig en vurderingssak om man skal begynne ytredning privat som du foreslår. Har du noen peiling hva det koster?

Masse lykke til til deg også!! Regner med du også har prøvd en stund..?

Skrevet

Jeg ble også henvist til laparoskopi etter blodprøver og sædprøve av mannen min. Var ca 3 mnd ventetid i det offentlige, syns egentlig det gikk veldig kjapt, jeg. Har prøvd i ca 2.5 år og det er jo ikke sånn at nå har det plutselig begynt å haste mye mer. Men skjønner at du begynner å bli utålmodig, ja. :) Tror det er veldig varierende hvor raske de er til å skrive ut pergo. Hvis de finner noe ved GU eller ultralyd som kan virke unormalt vil de nok først ha en laparoskopi

Fant ikke noe spes der, bare masse sammenvoksninger. Gynekologen min ringte og lurte på om jeg ville ha henvisning for IVF, men vi avgjorde å vente til over sommeren. Har tenkt å spørre om vi kan prøve en liten dose pergo da..

Uansett: lykke til!

Skrevet

3 måneder var ikke så ille, nei! Skjønner godt at du vil vente med IVF, man vil jo helst "klare det selv".. Godt å høre at dere har motet oppe selv om dere har prøvd en stund. Det ordner seg nok for oss også :) Men tror jeg kommer til å spørre om pergo om de ikke finner noe unormalt.. Har hatt innvendig UL for et par år siden og da var alt som det skulle være.

Lykke til du også!!!

Skrevet

De mistenkte endometriose pga at jeg har veldig sterke menssmerter. Jeg trengte ikke vente så lenge på lap, men det er fordi det ikke er så lange ventelister her i nord (hører til Hammerfest sykehus). Jeg aner ikke hva privat utredning koster...

Vi har prøvd i ca ett år nå, men her vært heldig å få hjelp tidlig pga at jeg fikk påvist pco for 6 år siden. Fikk da beskjed av legen om at når jeg ville bli gravid så skulle jeg prøve å finne ut om jeg hadde EL, og ta kontakt med lege dersom jeg ikke var blitt gravid innen 6 mnd. Noe jeg også gjorde selv om vi nå har flytta og jeg har ny lege. Min nåværende lege er veldig grei, og han henviste meg videre til utredning med en gang.

Skrevet

Jeg har også sterke menssmerter, ligger og griner om jeg ikke har stor dose ibux tilgjengelig. Har også besvimt flere ganger når jeg har hatt mensen. Hm, skal ringe privat gyn i morgen og forhøre meg litt. Men må vel uansett vente pent på lap på sykehuset.. Er ganske sikker på at det er meg som er problemet, da samboer har to fra før. Ikke lett, dette. Men det blir nok vår tur også! :)

Skrevet

Det blir det! Hvis du har så sterke smerter så kan det være endometriose. Om det er det så kan endometriosevevet brennes bort under laparoskopi, og da øker du sjansene for å bli gravid ganske bra :-)

Det her kommer til å gå bra! Skal se du blir nok mamma i løpet av 2008 :-D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...