Gå til innhold

Nå er det stopp

nytt familie medlem på vei

Anbefalte innlegg

Gutten min har nå skreket og vridd seg unnå puppen i over en uke. Han er snart 8 mnd og spiser godt med fast føde. Jeg skulle så inderlig ha ammet han lengre men jeg har forsøkt så mye nå at jeg ikke vet hva jeg kan gjøre. Er det slik at noen babyer ikke vill lengre. Det oppfordres jo til amming i minst 12 mnd og nå føler jeg at jeg har tapt...selv om vi har ammet i 8. Er litt trist og lei meg nå:(

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9436442-n%C3%A5-er-det-stopp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Jeg sitter her og surfer etter råd for å avvenne en på 20 mnd med puppedilla, mao er han på motsatt skala av gutten din :-)

Jeg tror slett ikke at det er så uvanlig at babyer bestemmer seg for at nå er det nok. Jeg har sett noen fortelle om babyer som slutter med pupp når de er godt i gang med annen mat fordi det er mer anstrengende med pupp en å få maten med skje. Og de er jo faktisk et selvstendig lite individ som må få bestemme at nå er det slutt på puppen. Som du selv sier er det jo ikke så mye å gjøre med det når han ikke vil ta puppen. Men det behøver jo ikke være slutt på morsmelka av den grunn. Det finnes flere typer grøt som er beregnet på å blandes med morsmelk. Og kanskje han kan få melk av en liten kopp? Jeg forstår godt at du er trist og lei deg. Men hvorfor ikke anskaffe deg en god pumpe hvis du ikke har det fra før og la han få melken på annet vis. På den måten blir det ingen tapere, bare to vinnere.

Memsen fikk jeg etter 4 mnd - så da kjempet vi også litt i noen dager men det gikk over. Han har fått to tenner for noen uker siden, så han skulle ikke være plaget av det lengre og jeg er nok ikke gravid... Jeg innbiller meg kanskje at han er litt lat. Ikke gidder å suge. Han har stor apetitt på fast føde og elsker å drikke vann.. Jeg prøvde å dra inn vannet for å få han litt tørst, men det ble bare krøll..... Han er en ordentlig tulleball.......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...