Gå til innhold

blødning, når begynne å sprøyte??

Anbefalte innlegg

Hei! Er på spraye dag 8, fikk mensen i går. I planen min står det at jeg ikke skal begynne å stikke før jeg har fått blødning. Ok, den er grei. I brevet står det og at : STIMULERINGSDATO: 6/6. Er det 6/6 jeg skal begynne med sprøytene el når jeg får blødning?? haukeland er jo stengt til i morgen... så får ikke forsikret meg om dato for sprøytene. Skal ha Gonal F. 112,5 iE. har fått to resepter, en på 900i E og en på 300 iE. skal jeg ha to sprøyter?

Håper noen kan svare:)

Fortsetter under...

Hei på deg beibii :o)

Du skal nok forholde deg til stimuleringsdato.

På brevet mitt fra klinikken står det sprøytestart:30.Mai.

Dette er jo uavhengig av blødningsstart,den kan de jo ikke forutse akkurat.

Jeg skal stikke i 9 dager før ul den 8 juni.

Det står sikkert noe om når du skal til første ul i ditt brev også?

Hilsen

Hei Beibii:)

Jeg også lurer på det samme som deg....!!!!

Jeg fikk blødning på spray-dag 9,men var liksom ikke en vanlig mens.

Blødde ikke så mye.Er på spray-dag 14 nå og skal ringe legen min idag.Skal egentlig begynne med sprøyter 1juni,men tror jeg kan begynne før fordi jeg har hatt blødning.

Har du ringt klinikken og sjekket??Jeg skal bruke Puregon.og får greie på dosen min idag.

Vært fint å høre fra deg igjen:)

Hei igjen beibii :o).

Så jeg var for snar med å svare deg forrige gang.

Det at du har fått to sprøyter er fordi gonal -f fungerer som en penn.Det er flere doser beregnet på flere dager i en og samme pennen.Legger ved en link til instruksjonsvideoen for gonal-f pennen.Jeg synes den var veldig kjekk.Når det gjelder blødning før stikking oppererer nok klinikkene forskjellig,selv om jeg tror det din klinikk mener med stimuleringsdato er at du skal begynne å stikke da.

På St.Olavs så får vi et brev hvor det står alle viktige datoer frem til første ul.Samtidig som det står hos oss at ikke alle får blødning i spray perioden.Men vi skal alle ta graviditets test før vi begynner å stikke.

Men ring klinikken din du,og få alt skikkelig forklart.Du har nok god tid til det i forhold til at stimuleringsdato er 6.6.

Her er linken til gonal-f videoen.

http://www.fertility.no/norway/about/gonalanim.jsp

På den siden ser du en blå link du kan trykke på for pasient-instruksjon.

Lykke til !

-

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...