ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 28. mai 2007 #1 Skrevet 28. mai 2007 Hun vil være 15 1/2 mnd, når hun begynner. Hun går ikke ennå, men det er nok like før. Trenger vel kanskje regndress osv el? Må hun ha støvler også (kommer kanskje an på om hun går)?... Hva mer trenger hun?
Gjest Skrevet 28. mai 2007 #2 Skrevet 28. mai 2007 Våre er jo like gamle og med en mor som jobber i bhg så har jeg fått følgende tips: - stilongser (dette er sef når det blir litt kaldere) IKKE strømpebukser, mye enklere for de ansatte å skifte sokker enn hele rukla - mykt og godt regntøy, jeg har Ticket2Heaven sitt og lillesnupp har ikke noen problemer med å gå rundt i dette- - jeg har også en ReimaTec vår/høst dress, denne er vindtett og da trenger hun nesten ingenting (bare stilongs og body) under når det ikke er så kaldt enda. Denne er også super i fasongen for små barn som ikke er helt stødige på gåingen. - støvler ville jeg kjøpt uansett om hun går eller ikke for de er gjerne ute uansett vær? - tja, what else?? Regnvotter, etc etc Reima sine er fine og sitter veldig godt..
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 28. mai 2007 Forfatter #3 Skrevet 28. mai 2007 Takk for svar! Da må det bli storhandel, da Bruker ikke noe særlig regntøy ol. nå, men blir kanskje annerledes i bhg.
Gjest Skrevet 28. mai 2007 #4 Skrevet 28. mai 2007 Ja, er det jeg også regner med- da er de litt mer "ute i allslags vær" enn det jeg gidder for å si det sånn ;-) Ser forresten at det er veldig mange butikker som selger de ReimaTec dressene med 30% avslag nå, og dersom vinteren ikke blir FOR kald så kan man jo faktisk bruke disse da og, bare med tykkere klær under. Mathea brukte sin dress før hun kunne gå og den har overlevd MANGE turer i sandkassa på knærne så jeg er veldig fornøyd med den..
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 28. mai 2007 Forfatter #5 Skrevet 28. mai 2007 Skal ta en titt på de dressene. Hva ligger de på i pris ca? Ps. Nydelig navn på jenta di! Mi heter også Mathea )
Gjest Skrevet 28. mai 2007 #6 Skrevet 28. mai 2007 Jeg tror jeg gav rundt 900 for dressen hennes. Hehe, hun har vokst så det suser (er 80 cm nå) så for klærne hennes (og min lommebok) sin skyld så kan hun godt ha en liten "ikke voksesåmyeilengden" periode.. Takk takk, ja verdens nydeligste navn på små søte jenter :-D
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 28. mai 2007 #7 Skrevet 28. mai 2007 Snuppa er 17 mnd og har følgende utstyr i bhg : -Reflex regntøy: helt supert, ikke noe problemer med at hun er våt og det er mykt og godt. -Regnstøvler: har skofus sine nå, er greie men skal ha viking neste gang -Sko til å leke ute med: vinter/vår/sommer/høst -Ulltøy: Vi bruker stort sett ullbody og ulllongs/ullstrømpebukse under alt hun har på. Liker egentlig ikke ulllongs fordi vi sliter med at det blir glippe mellom ullsokk/ulllongs -Tøy som kan bli møkkete males/tegnes på osv -Parkdress: Har hatt troll vinterdress den var helt super :-) Nå har vi name it vår dress(kjøpt for lenge siden) men skal kjøpe reimatec neste gang. Vinterdress skal vi ha troll igjen. Men da den som kan være helårsdress -Innesko/tøfler: snuppa har lærtøfler fra alveslottet.no er kjempefornøyd -Matboks -Lue: har både vinter/sommerlue fra Kivat kjempeluer!! -Votter/regnvotter: hadde reimatec i vinter og det skal vi ikke ha igjen. Snuppa var kjempekald på hendene sine. Måttte ha hjemmestrikka på innsiden for at de skulle være noe. Nå vil hun ikke ha på noe, men vi har reflex vannvotter ved behov. -I vinter brukte vi ullfleece dress fra nøstebarn når hun sov i vogna eller under vinterdressen hvis det var veldig kaldt. -Vogn til å sove i (dyne/lammeskinn/teppe/vinterpose etter været) Sikkert noe jeg har glemt, men dette er iallefall essensen av hva vi har i bhg iallefall :-)
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 28. mai 2007 Forfatter #8 Skrevet 28. mai 2007 Takk for gode tips, titten på hjørnet! Høres ut som en dyr affære å begynne i bhg, gitt... Får begynne å sette av penger!
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 28. mai 2007 #9 Skrevet 28. mai 2007 Ja, tror vi har svidd av noen tusen ja... Før vi fikk henne hadde vi ikke tenkt på alle slike dyre ting.
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2007 #10 Skrevet 28. mai 2007 For en liste......... *dåååne* Må begynne å spare penger jg.
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2007 #11 Skrevet 28. mai 2007 man trenger faktisk ikke alt dette... det kommer veldig an på hvor i landet man bor.. bor man et sted der det er mye kaldt på vinteren så er det lurt å kjøpe en god og varm vinterdress av god kvalitet.. ettersom den kommer til å bli brukt mye.. bor man i bergen f.eks så er det stortsett aldri så kaldt ute.. da er det bedre å investere i ett godt regntøy..gjerne et slikt med for i som gjør at barna slipper ta på seg flece under... men de beste er de som man kan ta ut fore på..da kan det brukes på sommeren og... man må jo ikke ha lue av kivat... de har mange gode på h&m osv..joha har en veldig god vår lue syns jeg.. koster bare 60 kr eller noe.. vårdress syns jeg ikke er så viktig her på vestlandet iallefall.. der jeg jobber selv så bruker de omtrent ikke dressene.. de bruker jo omtrent bare regntøy.. det regner jo heletiden.. ville iallefall kjøpt en helt billig en om barnet er lite... men ikke til større barn..
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 28. mai 2007 #12 Skrevet 28. mai 2007 Vi bor sentralt på østlandet og har hatt bruk for alt dette. Har ikke kjøpt det bare fordi jeg synes det er gøy å bruke så mye penger da... Men jeg er selvfølgelig enig i at man må se ann været der man bor og handle etter dette. Og ikke minst handle etter lomeboka! Vi har også luer fra hm osv, men den fra kivat er desidert den som er best av de vi har. Den kan knytes, går godt ned i nakken og dekker ørene godt. Vårlua hun har nå kostet 220,- tror jeg.
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2007 #13 Skrevet 29. mai 2007 Men en annen ting:Du som svarer at stilongs er lettere enn strømpebukse for barnehage"tantene"å skifte..Er ikke det jobben dems da?
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2007 #14 Skrevet 30. mai 2007 De gjør det jo for det for ja, det er jo jobben dems. Men om det kan hjelpe å kjøpe stillongs istedet, hvorfor ikke? Skal du ha strømpebukse på bare så du passer på at de har nok jobb og gjøre eller bare for å være en dritt? Du tenkte ikke på at det er kjedelig for et barn å måtte inn og skifte og styre å ta av seg alle klærne når det bare vil ut å leke igjen, så er jo for dems skyld også, det går jo mye raskere. Og om alt går raskere, så har barnehage"tantene" enda bedre tid til å leke og gjøre hverdagen til vår små enda bedre...- isteden for at de skal bruke 5min ekstra per unge fordi du absolutt skal ha på den strømpebuksa...
Gjest Skrevet 30. mai 2007 #15 Skrevet 30. mai 2007 Jo, klart det er jobben deres. Men hvorfor skal jeg gjøre det vanskeligere enn nødvendig? Når jeg med små enkle "grep" kan gjøre deres hverdag litt lettere, hvorfor ikke? Vet også at min datter ikke synes det er nevneverdig morsomt å kle på seg og at det vil være enklere å bare skifte sokker enn å måtte ta av alt sammen? Dersom alle foreldre tenker slik så vil jo de ansatte få mer tid til det jeg mener er viktig; lek etc med barna.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå