Gå til innhold

Mei tai....ser så ubehagelig ut for barnet??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på hva slags bæresak jeg skal velge. Ser på bilder og fra de jeg har sett på gata at barnet ikke har nakkestøtte. Synes det er viktig med nakkestøtte for småbarna. Så ei dame som gikk med en ca. 1 åring på ryggen i en sånn mei tai og hodet til barnet lå bakoverbøyd...så ikke særlig godt ut og kan vel ikke være heldig??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man skal ikke bære barna på ryggen i meitai dersom de ikke har fått kontroll over nakkemuskelaturen enda, men jeg vil jo tro at en 1åring burde ha god styrke i nakken. Å sove på ryggen med hodet dinglende bakover er nok ikke veldig behagelig.

Lillegutten min på 8 mnd sitter virkelig godt bak i meitai'en på ryggen og kan kose seg oppi der lenge :) Men jeg har ikke latt han sove bak der. Meitai er mer ergonomisk riktig enn feks. babybjørn bæresele pga benstillingen, barnet får mindre belastning på hofter og rygg. Hvis man vil bære på ryggen, så er det vel ikke så mange bæredingser som gir god støtte til hodet tror jeg, da må man bære på magen, og da er meitai et godt alternativ tror jeg

Skrevet

Min ettåring sover i Mei-Taien stort sett hver dag på skogstur hun :-) Men jeg har en MT med hodestøtte som blir knytt opp slik at hun har skikkelig støtte til hodet når hun sover. Hun digger MT'n og kommer løpende når jeg finner den frem :-D

Skrevet

hun sitter alltid på ryggen min forresten :-)

Skrevet

Det finnes mei tai'er med hodestøtte, Babyhawk for eksempel. Noen har også sovehette, som støtter hodet til barnet dersom det sovner. Har nettopp kjøpt meg mei tai, og synes den er veldig god.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...