Anonym bruker Skrevet 28. mai 2007 #1 Skrevet 28. mai 2007 Jeg lurer på hva slags bæresak jeg skal velge. Ser på bilder og fra de jeg har sett på gata at barnet ikke har nakkestøtte. Synes det er viktig med nakkestøtte for småbarna. Så ei dame som gikk med en ca. 1 åring på ryggen i en sånn mei tai og hodet til barnet lå bakoverbøyd...så ikke særlig godt ut og kan vel ikke være heldig??
Ranveig R Skrevet 28. mai 2007 #2 Skrevet 28. mai 2007 Trur dei fleste Mei tai'er har ei slags "hette" som ein kan ta ut når ungen sovnar, slik at hovudet ikkje heng og dinglar. Sjølv har vi brukt Ergo-selen kjempemykje mellom 12 og 18 mnd, den har og ei tilsvarande hette. Så lenge ungen er våken har ikkje vi hatt noko problem med at hovudet ligg bakover, skjønte ikkje heilt korleis det kan skje om ungen er våken og gamal nok til å holde hovudet oppe.
Lilleh Skrevet 28. mai 2007 #3 Skrevet 28. mai 2007 De fleste MT'er har sovehette som man kan ta på når barnet sover. Andre har evt. ekstra høy nakkestøtte som kan brettes opp/ned etter behov. Jeg vil absolutt anbefale en bæresak a la MT, jeg byttet ut babybjørnen med en MT når jenta vår var 7 mnd, og skulle virkelig ønske av vi hadde byttet før. Så mye mer behagelig å bære med, og ikke minst en absolutt fordel at man kan velge mellom mage- og ryggbæring. Jeg vil anbefale deg en tur inn på tettinntil.com. Der er det mye informasjon om de forskjellige typene MT, samt andre alternativer (som formsydde bæreseler, sjal, slynger). Og hvis du skal på foreldre og barn messa neste helg i Oslo, bør du ta turen innom standen til Lotusbarn.
Sjalabais Skrevet 29. mai 2007 #4 Skrevet 29. mai 2007 Var babyen våken eller sov h*n? Om h*n var våken, så var det nok et eller annet veldig spennende å se på oppe i lufta en plass :-) L lener seg ofte utover og bakover for å kikke på ting over oss, f. eks. fugler, lys i tak, gatelykter, trær + + + Om h*n sov, så hadde nok bæreren planer om å få støttet opp hodet, men om babyen der er som min L, så måtte h*n sove tungt før sovehetta blei knytta på, ellers hadde h*n bare våkna igjen. Barna har nakkestøtte i MT, det kommer bare an på hvordan en knytter den på, og om nakkestøtta kan brettes ned eller ei. Når babyen har god kontroll over hodet/nakken, trenger h*n ikke nakkestøtte mens h*n er våken. Derfor kommer mange MT'er med sovehette eller med nakkestøtte som kan brettes opp og ned :-) Er enig med Lillh! Ta deg en tur innom www.tettinntil.com, der vil du finne all mulig informasjon om bæretøy, knyttemetoder + + +
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå