Gå til innhold

Graviditet utenfor livmor


Bella Donna

Anbefalte innlegg

Ønsker ikke å skremme noen med min historie, men det som skjedde meg i helgen var så usannsynlig for meg at kanskje det kan hjelpe noen andre å være litt ekstra på vakt.

 

Jeg var gravid i uke 7, men har hele tiden hatt litt blødninger. Jeg var i kontakt med lege flere ganger, men de mente dette ikke var noe å bekymmre seg for.

På fredags ettermiddag fikk jeg smerter ala kramper i magen, og det kom friskt blod.

Jeg dro på legevakten, og ble lagt inn på gynekologisk avdeling. Etter ca et døgn konstaterte de at fosteret satt i den ene egglederen.

Natt til søndag ble jeg derfor operert, og de fjernet egglederen.

Alt gikk heldigvis bra, og nå har jeg kommet hjem igjen godt ned-dopet.

 

Jeg har en gutt på 14 mnd fra før, og sannsynligheten for at jeg skal bli gravid utenfor livmor igjen er heldigvis bare ca 5%.

 

Uansett har jeg vært utrolig heldig, for det kunne endt utrolig mye verre. Så om dere har blødninger, gå til legen, og ikke gi dere før dere vet grunnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde ingen blødninger før i uke 10, og da jeg starta og blø var de så kraftige at legen mente jeg hadde en SA, kunne nemlilg ikke finne noe på ul.... Blødde som en sterk menstruasjon i litt over en uke. 3 uker seiner fikk jeg store magesmerter og ble henta med ambulanse. Rett til operasjon med en sprukket eggeleder og masse blod i buken...EXU... Legen gjorde en tabbe der. Da han ikke kunne se noe tegn til en graviditet da han trodde jeg hadde en SA, skulle han ha sjekka egglederne. Grunnet dette holdt jeg faktisk på å dø pga stort blodtap, og har nå en eggleder mindre.

Poenget mitt er; man trenger ikke småblø eller noe sånnt for at det skal være en exu.... Men det er viktig å følge magefølelsen! Og dersom man blør, mye eller lite, bør man få en ul for å sjekke uansett....

 

Magefølelsen er undervurdert!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dytter denne opp igjen jeg, siden det er så utrolig mange spørsmål om blødninger her.

Jeg gikk tross alt med dette selv i syv uker uten å kjenne noen symptomer.

Det er mye synsing og antakelser ute og går hos helsepersonell også. Vær sikker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...